آزمون پایانی دیگر ICDL1

1.                چه نمایی سند را باحذف نوارهای منو و نوار ابزار و نوار وضعیت نمایش می دهد؟
الف- Web Layout        ب- Full Screen        ج- Normal View         د-outline view

2.                به منظور یک سطری نمودن نوار ابزار استاندارد و قالب بندی چه باید کرد؟
الف-toolsàCustomizeàOption      ب- Toolsàoption    
 ج- Toolsàcustomizeàcommand     د- می بایست در هنگام نصب انجام گیرد.

3.                جهت وارد نمودن فاصله دقیق بین خطوط بر حسب نقطه در پنجره \شقشلقشحا
 الف- Single       ب- Exactly      ج- Multiply     د-  At Least

4.                برای تورفتگی کلیه خطوط پاراگراف از سمت راست از کدام گزینه در خط کش افقی استفاده می شود؟
 الف- Right Indent       ب- Left Indent      ج- Hanging Indent     د-  First Line

5.                کدام یک از سبک های زیر به عناوین سند بستگی دارد؟
 الف- Header       ب- Heading1      ج- Footer     د-  Normal

6.                کدام گزینه از Font برای تنظیم فاصله بین کاراکترهاست؟
 الف-Kerning Fonts        ب- Spacing      ج-Position      د- Effects

7.                کدام گزینه جز انواع Tabها قابل استفاده در Word نمی باشد؟
 الف- Left       ب- Binary      ج- Right     د-  Decimal

8.                با انتخاب گزینه Odd Page ازPrint What کدام بخش از سند به چاپ می رسد؟
 الف- صفحات زوج        ب -صفحات فرد       ج –صفحات اول       د-  صفحات آخر

9.                کدام مورد جهت ذخیره نمودن فایل جاری با نام و مسیر جدید استفاده می شود؟
 الف- FileàSave Workspace e       ب- FileàSave      ج- Fileàsave As     د-  همه موارد

10.          کدام منو شامل گزینه هایی جهت ویرایش جستجو و جایگزینی می باشد؟
 الف-File        ب- Edit      ج- Format     د- Tools

11.          جهت انتقال نوع قالب بندی تعدادی از خانه های یک صفحه به صفحه دیگر از کدام ابزار استفاده می شود؟
 الف- EditàReplace       ب- Format Painterدر استاندارد      ج- EditàPaste     د-  ب و ج

12.     برای افزودن جلوه های نمایشی متحرک به متن از کدام گزینه استفاده می شود؟
 الف-  Art        ب-Word Art      ج- Text Effect         د-  Auto Shape

13.     کلید میانبر برای ایجاد صفحه خالی (علامت جداساز صفحه)...
 الف-ctrl          ب-  ctrl +Alt    ج- Ctrl +Enter         د-  ctrl + page down

14.     کدام گزینه برای درج پاورقی است؟
 الف-  view\header & footer        ب-insert\reference\footnote    
 ج-  insert\page number\header & footer        د-  الف و ج

15.     کلید میانبر برای بزرگ نمودن اندازه قلم..
 الف-shift + ]         ب- shift + [     ج-  ctrl + ]        د-  ctrl + [

16.     برای رفتن به انتهای سند در word ...
 الف-  ctrl + home        ب- ctrl + end     ج- page down        د- ctrl + up arrow

17.     برای ایجاد سرصفحه و پاصفحه ..
 الف-           format\header & footer        ب-  insert\ header & footer
ج-  view\header & footer                 د-همه موارد 

18.     کدام گزینه برای چاپ صفحه جاری از سند است؟
 الف- All        ب-Pages      ج-Current page          د- selection

19.     برای ایجاد نامه  از یک منبع داده از گزینه ...
 الف- Auto shape         ب- Drawing     ج-  Mail Merge        د-  3D

20.     جهت انجام ترسیمات در word از گزینه ..
 الف-  View\toolbars\standard        ب- view\toolbars\Mail merge    
ج- view\toolbars\Web tools         د- view\toolbars\drawing

21.     وقتی متنی کپی یا cut میشود، اطلاعات آن در حافظه ای به نام ... وجود دارد.
 الف- جانبی         ب- ROM     ج-RAM          د-Office Clipboard 

22.     ]خرین چهار فایل قابل دسترس در منوی .. می باشد.
 الف-Edit          ب- Window     ج- File         د-  View

23.     جهت تکثیر متن در محل نقطه درج جدید از کلید ... استفاده می شود.
 الف-  Ctrl + C        ب-Ctrl +V     ج-  Ctrl +Y        د-  Ctrl +X

24.     در کدام حالت نمایشی شماره صفحه دیده می شود؟
 الف-Web Layout          ب- Print Layout     ج- outline         د-normal 

25.     کدام سربرگ در Page Setup جهت تفکیک سرصفحه ،صفحات زوج و فرد قابل استفاده است؟
 الف-  Margins        ب-Header & Footer      ج- Layout         د-  Paper

26.     جهت نمایش نوار ابزار ها از ..
 الف-  show\Hide        ب-  toolbars    ج-  zoom        د-  نوار عنوان

27.     جهت ذخیره یک فایل ..
 الف-  ctrl +s        ب- view\save     ج- view\save as         د-  ب و ج

28.     برای حرکت به خانه قبلی در جدول
 الف-shift + tab        ب-Shift + backspace      ج- ctrl + tab         د-  Alt + tab

29.     برای حذف کلمه بعد از مکان نما
 الف-  delete        ب-     back space ج-back space ctrl +         د- ctrl + delete

30.     در کدام حالت نمایشی شماره صفحه دیده نمی شود؟
 الف-   print layout       ب-  print preview    ج- Full screen         د- Normal

31.     برای ویرایش یک سبک ایجاد شده از گزینه
 الف-  Edit        ب- modify     ج- Format         د-  Shortcut

32.     دکمه Format Painter چه کاری انجام می دهد و در کدام نوار ابزار قرار دارد؟
 الف- کپی متن-         Standard ب- کپی قالب - Standard   
ج- کپی متن - Formatting        د- کپی قالب -Formatting

33.     برای اینکه در عمل چاپ از صفحه 3 تا 5  چاپ بگیریم کدام گزینه مناسب است؟
 الف-   file\printو 3,5       ب-,File\Print -5-3    
 ج- print نوار استاندارد و3 ,5         د-   print نوار استاندارد و5-3        

34.     کدام فرمان مربوط به غلط گیری املایی و گرامر ی است؟
 الف-tools\Auto Correct          ب- Format\Auto Correct    
ج-  Tools\Spelling &Grammar        د-  Format\Spelling &Grammar

35.     برای درج تصاویر از درایوهای سخت
 الف-  Clip Art        ب- From File     ج-  Object        د-  Picture

36.     برای انتخاب پاراگراف
 الف- دو بار کلیک         ب- سه بار کلیک     ج- ctrl و کلیک         د-  shift و کلیک

37.     در صورتیکه بخواهیم اطلاعاتی از سند داشته باشیم(تعداد صفحه،سطر و ستون)از نوار .. استفاده می نماییم.
 الف-  view        ب- نوار منو     ج-   نوار وضعیت       د-  نوار عنوان

38.     برای سایه دار نمودن متن
 الف-  3D        ب- Hidden     ج-  Shadow        د- Emboss

39.     برای بستن سند جاری
 الف- Alt+F4         ب- File\Exit     ج- Shift+F4         د-  Ctrl +w

40.     لغاتی که تایپ می نماییم و در لغت نامه نیستند در زیر آنها خطوط موج دار .. وجود دارد.
 الف-  سبز        ب- قرمز     ج-  آبی        د-  خاکستری

41.     برای تعریف کلید میانبر برای سمبل انتخاب  شده در کادر Symbol
 الف- Auto correct         ب- Insert     ج-Close          د- Short cut Key

42.     برای نمایش یا عدم نمایش کاراکترهای غیر چاپی در سند(مانند علامت انتهای پاراگراف، فاصله..)از دکمه
 الف-  print در نوار استاندارد        ب- print preview  در نوار استاندارد       
ج-  show\hide   در نوار استاندارد        د-   show\hide   در نوارقالاب بندی

43.     برای انتقال متن از سندی به سند دیگر
 الف-  cut\paste        ب- copy\paste     ج- ctrl +drag         د- drag

44.     گزینه Match Case برای
 الف- پیدا کردن فقط لغات         ب-  پیدا کردن کلمات هم صدا   
ج- تفاوت قائل شدن بین حروف کوچک و بزرگ         د-پیدا کردن زمان های مختلف فعل 

45.     دستور Book Mark در منوی ..
 الف-  Edit        ب- View     ج-Insert          د-Tools 

46.     برای تعریف tab اعشاری از گزینه ..
 الف- Bar         ب- Center     ج-  Left        د-  Decimal

47.     جهت ستون بندی نمودن سند از یک قسمت خاص به بعد
 الف-   whole document       ب- section this     ج-  This point forward        د-  Selection

48.     گزینه keep with next جهت
 الف-  نگهداری تیتر پاراگراف به همراه سطرهای آن در یک صفحه       ب-  شکستگی سطرهای پاراگراف
  ج- انتقال پاراگراف به صفحه بعد     د-  نگهداری یک پاراگراف با پاراگراف بعدی       

49.     برای فاصله بین خطوط
 الف- Line special         ب-  Line Spacing    ج-  Format        د-  Insert

50.     پسوند فایل های الگو(Template)
 الف- doc         ب- dot     ج- txt         د- tem

51.     برای ایجاد جدول
 الف-نوار ابزار استاندارد\منوی tools         ب- نوار ابزارقالب بندی\منویTools   
 ج- نوار ابزار استاندارد\منویTable          د-   نوار ابزارقالب بندی \منویTable   

52.     برای انتخاب ستون در جدول
 الف-   select row       ب- select column     ج-  select table        د- select all

53.     برای ایجاد خطوط مابین ستونها
 الف- line between         ب- line color     ج-shading color          د- shadow

54.     برای شماره زدن پاراگراف
 الف-  page number        ب- line number     ج- bullet & numbering         د- هیچکدام

55.     برا ی ایجاد طرح دور صفحه از
 الف-   Shadow       ب- Border     ج- Shading         د-  Art

56.     جهت تبدیل بیضی به دایره
 الف- ctrl         ب- shift     ج- Alt         د-  مکان نما

57.     برای ایجاد شماره صفحه
 الف-  footnote        ب- date & time     ج- page number         د- end note

58.     برای تنظیم صفحه به صورا افقی از سربرگ ... و گزینه ....
 الف-  margins\portrait        ب- paper\portrait    
ج- margins\landscape         د-  paper\landscape

59.     برای درج تصاویر در متن از منوی..
 الف-picture          ب- from file     ج- insert         د-  clipart

60.     برای چاپ صفحه جاری و قسمت انتخاب شده
 الف-  pages\selection        ب- current\selection    
ج-  selection\current page        د- current\all

61.     در پیش نمایش کدام گزینه قابلیت نمایش چندین صفحه را با هم دارد و تعداد صفحات پیش فرض
 الف- one page\6         ب- multiple page\6     ج-  shrink to fit\8        د- fullscreen\8

62.     کلید معادل spelling & Grammar
 الف-  F8        ب- F7     ج- ctrl +F1         د-  Ctrl +F2

63.     .........روشی برای نمایش داده ها به صورت دیداری
 الف-جدول          ب- تصویر     ج-  ستون        د-  نمودار

64.     جهت ترازبندی متن از دو طرف
 الف-  ctrl +Q        ب- ctrl +T     ج- ctrl+ j         د- ctrl +M

65.     جهت حذف نمودن قالب پاراگراف
 الف-  ctrl +Q        ب- ctrl +T     ج-  Shift + ctrl +M         د- ctrl +M

66.     جهت ایجاد زائدگی در پاراگراف
 الف-ctrl +T, Indention          ب-First line ctrl + T,     ج- ,Hanging  ctrl+ T       د-  None

67.     برا رفتن به ستون بعدی در متون ستون بندی
 الف-  Enter        ب- ctrl +Shift +Enter     ج-Shift +Enter          د- ctrl +Enter

68.     گزینه ... متن را به صورت کنده کاری نمایش می دهد.
 الف-  Outline        ب-  Engrave    ج- EMBOSS         د- Shadow

69.     گزینه .. متن را به صورا اندیس بالا نمایش می دهد و کلید معادل آن..
 الف-  =               subscript\ctrl +ب-   superscript\ctrl +=
ج -      subscript\ ctrl +shift += د-  superscript\ctrl +Shift +=         

70.     کلید معادل کادر font
 الف- ctrl +f         ب- ctrl+ d     ج-  shift+ ctrl +p        د-  ب و ج

71.     گزینه ....... سبب  بالا قرار گرفتن متن از خط می شود
 الف-  raised        ب-   lowered     ج-   condensed        د- expanded

 

آزمون پایانی ICDL 1

1.                چه نمایی سند را باحذف نوارهای منو و نوار ابزار و نوار وضعیت نمایش می دهد؟
الف- Web Layout        ب- Full Screen        ج- Normal View         د-outline view

2.                به منظور یک سطری نمودن نوار ابزار استاندارد و قالب بندی چه باید کرد؟
الف-toolsàCustomizeàOption      ب- Toolsàoption      ج- Toolsàcustomizeàcommand     د- می بایست در هنگام نصب انجام گیرد.

3.                جهت وارد نمودن فاصله دقیق بین خطوط بر حسب نقطه در پنجره \شقشلقشحا
 الف- Single       ب- Exactly      ج- Multiply     د-  At Least

4.                برای تورفتگی کلیه خطوط پاراگراف از سمت راست از کدام گزینه در خط کش افقی استفاده می شود؟
 الف- Right Indent       ب- Left Indent      ج- Hanging Indent     د-  First Line

5.                کدام یک از سبک های زیر به عناوین سند بستگی دارد؟
 الف- Header       ب- Heading1      ج- Footer     د-  Normal

6.                کدام گزینه از Font برای تنظیم فاصله بین کاراکترهاست؟
 الف-Kerning Fonts        ب- Spacing      ج-Position      د- Effects

7.                کدام گزینه جز انواع Tabها قابل استفاده در Word نمی باشد؟
 الف- Left       ب- Binary      ج- Right     د-  Decimal

8.                با انتخاب گزینه Odd Page ازPrint What کدام بخش از سند به چاپ می رسد؟
 الف- صفحات زوج        ب -صفحات فرد       ج –صفحات اول       د-  صفحات آخر

9.                کدام مورد جهت ذخیره نمودن فایل جاری با نام و مسیر جدید استفاده می شود؟
 الف- FileàSave Workspac e       ب- FileàSave      ج- Fileàsave As     د-  همه موارد

10.          در یک فایل صفحه گسترده حداکثر چند صفحه کاری می توان ایجاد کرد؟
 الف- 1       ب-3       ج- 10     د-  محدودیتی ندارد

11.          کدام منو شامل گزینه هایی جهت ویرایش جستجو و جایگزینی در خانه ها می باشد؟
 الف-File        ب- Edit      ج- Format     د- Tools

12.          حاصل بارت 5+2*3*5/10= با توجه به اولویت عملگرها کدام است؟
 الف- 6       ب- 17      ج- 42     د- 21

13.          برای مرتب کردن اطلاعات یک لیست از کدام گزینه استفاده می شود؟
 الف- DataàSort       ب-ToolsàSort       ج- FormatàSort     د- ب و ج

14.          جهت انتقال نوع قالب بندی تعدادی از خانه های یک صفحه به صفحه دیگر از کدام ابزار استفاده می شود؟
 الف- EditàReplace       ب- Format Painterدر قالب بندی      ج- EditàPaste     د-  ب و ج

15.          کدام عملگر دارای اولویت بالاتری است؟
الف- +      ب- *    ج- ^     د-  =<

16.          برای ویرایش سل فعال از کدام کلید استفاده می شود؟
 الف- F1      ب- F2    ج-F3      د- F4

17.          کدام گزینه از منوی Edit جهت حذف اسلاید فعال استفاده می شود؟
 الف- Clear      ب- Delete    ج- Delete Slide     د- الف و ج

18.          چند اسلاید می توان در یک ارائه کار ایجاد نمود؟
 الف- 3      ب-6     ج-12      د- نامحدود

19.          کدام گزینه جهت درج یک نمودار ایجاد شده استفاده می شود؟
الف-InsertàExcel          ب- InsertàObject         ج-InsertàTools           د-هیچکدام

20.       چنانچه بخواهیم یک سری از مطالب از قبیل نام شرکت و تاریخ در پایین یا بالای اسلایدها نشان داده شود از
  الف- Slide Sorter View      ب- Slide Master      ج-Slide Sorter        د- همه موارد

21.     برای تغییر کردن اشاره گر ماوس به قلم از ترکیب کدام کلیدها استفاده می شود؟
 الف-CTRL+A       ب-CTRL+H       ج-CTRL+L        د- CTRL+P

22.     با فشردن کدام کلید در هنگام نمایش اسلاید می توان راهنمای کلیدهای میانبر را مشاهده نمود؟
 الف- F1      ب-F2       ج- F11      د- F12

23.     برای افزودن جلوه های نمایشی متحرک به موضوعات هر اسلاید از کدام گزینه استفاده می شود؟
 الف-Setup Show       ب- Custom Show      ج- Custom Animation       د- الف و ب

24.     هر سطر از بانک اطلاعاتی چه نام دارد؟
الف- فیلد      ب- رکورد      ج- جدول       د- فرم

25.     کدام یک از انواع عملکردهای زیر فرم های پرس و جو استفاده می شود؟
الف- عملگرهای ریاضی      ب-عملگرهای رابطه ای     ج- عملگرهای باینری         د- الف و ب

26.     برای تهیه گزارش ساده از کدام حالت گزارش استفاده می شود؟
الف-  Auto  Report ب-Tabular      ج- Columnar       د- هیچکدام

27.     برای چاپ اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی از کدام استفاده می شود؟
الف-جدول       ب-فرم      ج- گزارش       د- پرس و جو

28.     ستونهای عنوان دار در بانک اطلاعاتی چه نام دارد؟
الف- رکورد      ب- جدول      ج- فیلد       د- فرم

29.     در هنگام ایجاد یک Quarry کدام گزینه برای وارد نمودن شرط تقاضا استفاده می شود؟
الف-Sort       ب- Show      ج- Criteria       د- هیچکدام  

30.     کدام یک از گزینه های زیر برای مرتب نمودن به صورت صعودی است؟
الف-Ascending       ب-Descending       ج- High       د- Low

نمونه سوال عملی ICDL1

1.  سوال زیر را از طریق Bullet وTab انجام دهید.
21. مداد...............................12
22. خودکار...........................13
23. کتاب..............................15

2.  جدول زیر را طراحی نمایید.
با کلیک روی Excel وارد برنامه Excel شویم.

 

 

Excel

 

 

 

 

 

 

3.  در صفحه دیگر چند سطر ابتدایی یک ستونه و سپس چند سطر سه ستونه و مابقی یک ستونه باشد.

4.  برای فایل متنی خود رمز 123 قرار دهید.

5.  درج تصویر زیر متن و مابین متن.وسپس تصویر خود را مات نمایید.
------ ----- ----- -------                            -----------------
------ ----------- ------              --------------------
--------------- --------             -----------------------    
----- ----- ---- ---- --  ---                       ---------------------

6.  سرصفحه صفحات زوج نامتان ، سرصفحه صفحات فرد آزمون Word ،پاصفحه تمامی صفحات شماره صفحه در وسط که از 50 شماره گذاری نماید و در گوشه سمت چپ تاریخ درج شود

7.  برای صفحات یک کادر دلخواه ترسیم نمایید.

8.  یک پاراگراف بامتن دلخواه درج نمایید که فاصله سطرها 1.5 وزائدگی 1 س م ،فاصله با پاراگراف بعدی 18pt.

9.  صفحات در اندازه 4A وافقی با شیرازه 1.5 در راست تنظیم شود.

10.          کار خود را در پوشه آزمون با نام خود ذخیره نمایید.

11.          جدول زیر را در Excel  ایجاد نموده و سپس معدل را با فرمول محاسبه نمایید.ستون معدل با یک رقم اعشار و با سایز 18 و رنگ قرمز.

Zahra

Darya

Sara

Darya

 

 

 

 

 

ریاضی

 

 

 

 

زبان

 

 

 

 

معدل

 

 

کمترین معدل

 

بیشترین معدل

 

 

تعداد دانش آموزان

12.            نموداردایره ای براساس معدل ونام افراد را درشیتی بانام نمودارترسیم نمایید که نام فرد و معدل آن درنموداردرج شود.

13.          در شیت جدیدی با نام آزمون کمترین و بیشترین نمره درج شود.و در این سلولها یادداشتی که حاوی نام درس و نام فرد باشد،ایجاد نمایید.

14.          سپس نوع نمودار را به ستونی سه بعدی تغییر دهید.

15.          کار خود را در پوشه آزمون با نام خود ذخیره نمایید.

16.          چهاراسلاید درPowerPoint ایجاد نمایید که اسلاید اول : متن، دوم:تصویر،سوم: نموداروچهارم: جدول باشند.

17.          در اسلاید چهارم دکمه عملیاتی قرار دهید که به اسلاید دوم برود.

18.          نمایش اسلایدها تا فشردن دکمه ESC تکرارشود.و اسلایدهای 2 تا 4 نمایش داده شوند.

19.          تصویر در اسلاید دوم با انیمیشن دلخواه نمایش داده شود.

20.          اسلایدها اتوماتیک پس از 1 ثانیه نمایش داده شوند به همراه جلوه متحرک دلخواه.

21.          در تمامی اسلایدها عناوین باسایز60ورنگ قرمز،تصویری دلخواه در بالا سمت چپ ،تاریخ در بالا سمت راست، شماره اسلاید در پایین وومرکز،نام شما به عنوان طراح در پایین سمت چپ درج شود.

22.          کار خود را در پوشه آزمون با نام خود ذخیره نمایید.

23.          جدول زر را در ACCESS با نام Azmoon ایجاد نمایید.

Ax

Add

Salary

Gender

Madrak

Age

Name

ID

عنوان فیلد

عکس

آدرس

حقوق

جنسیت

مدرک

سن

نام

ش ش

Caption

Ole Obj

Memo

Currency

Yes/No

Lookup

Number

Text

Auto Number

نوع فیلد

24.          فیلدID کلید اولیه بوده، مبلغ حقوق بین 1000 تا 3000بوده در غیر اینصورت پیغام دهد، مدرک شامل عناوین(لیسانس ، فوق دیپلم و دیپلم)، جنسیت پیش فرض زن باشد(no)،آدرس مقدار اولیه ساری داشته باشد و الگوی اولیه نام چهارحرفی که با حروف بزرگ شروع شوند.

25.          فرمی ایجاد نمایید که حاوی نام ،آدرس و حقوق باشد وبا دکمه ای برنامه ماشین حساب اجرا شود و با دکمه دیگر فرم بسته شود.همچنین یک تصویر به عنوان زمینه فرم قرار دهید و سرصفحه فرم نام خودتان درج شود.

26.          گزارشی ایجاد نمایید که با دریافت نام ،شماره شناسایی و آدرس را نمایش دهد .ضمناً گزارش بر اساس سن گروهبندی شده باشد و نام  سازمان فنی و حرفه ای در بالا مرکز و شماره صفحه در کنار آن درج شود.

27.          پرس و جویی ایجاد نمایید که حقوق بیش از 2000 یا افراد با آدرس غیر از ساری را نمایش دهد.

 

نمونه سوال دیگر ICDl.خوش به حالتون شد دیگه

Access

 

 

1- حداكثر چه عددی در فیلد عددی از نوع Byte قرار می گیرد ؟

الف) 65000                             ب) 1024               ج) 255                           د) نامحدود

 

2-در قسمت خواص فیلد ، كدام گزينه زيربراي تعیین الگوی خاصی جهت ورود داده ها در فیلد بکار می رود ؟

الف) Field Size                   ب) Default Value 

          ج) Input Mask                  د) Caption    

 

3- Decimal Place  براي كدام نوع فیلد قابل دسترسي بوده است ؟

الف) عددي                        ب) متنی                 ج) تاریخ                                    د) یادداشت  

 

4-در فیلد Memo برای خاتمه دادن به ورود اطلاعات کلید.. ….. را فشار می دهیم ؟

الف)Shift+F2                       ب) Ctrl + Enter       ج) Shift+F1                        د)Enter

 

5- كدام يك از گزينه هاي زير براي تغيير ساختار جدول به كار مي رود؟

الف) دكمه New                                                     ب) دكمه Open    

 ج) دكمه Design                                                  د) ساختار جدول را در Access نمي توان تغيير داد.  

 

 

6-پیش فرض نام  فایل در برنامه اکسس چیست؟

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

الف)          Document1                            ب)Book                         ج)۱Db1                                         د)هیچکدام

7- سريعترين روش ايجاد فرم كدام است ؟

الف) Auto Form             ب) Form Wizard

ج) Form Design                          د) روشهاي ايجاد فرم از نظر سرعت ايجاد فرم با هم فرقي ندارند.

 

8-حداکثر نام فیلد چند کاراکتر می باشد؟

الف) 256                         ب)64000             ج) 64                                       د)255

 

9-نام فایل پایگاه داده به طور پیش فرض چیست؟

الف) Mdf                   ب) Mdb          ج) Db1                         د) Book1

 

10-فیلد سال تولد از چه نوعی باید باشد؟

الف) Text                  ب) Memo       ج) Date/Time        د) Number

 

11-با تنظیم کدام مشخصه،می توان فیلد نام را طوری تنظیم کردکه بیشتر از 20 کاراکتر دریافت نکند؟

الف) Filed Size                 ب) Validation Textج)  Required           د)Format

 

12-کدام گزینه برای استخراج اطلاعات خاصی از بانک اطلاعات به کار میرود؟

الف) فرم                                    ب)پرس و جو          ج) جدول                          د) ماکرو

 

13- دادهائی که باید در گزارش تکرار شوند در کدام بخش گزارش قرار می گیرند

          الف)Detail          ب)Page Header                  ج)Report footer                  د)Group footer

 

14-برای اینکه خروجی جدول بصورت افقی قرار گیرد گزینه ................ را انتخاب می کنیم ؟

          الف) Land Scapes              ب) Portrait               

                   ج) Vertically                      د) Horizontally

15- در حالت طراحی فرم ، کدام گزینه زیر اطلاعات خاصی را در بالا و پائین هر صفحه نمایش

می دهد ؟

الف) Detail                                                     ب) Form Header / Footer

           ج)Page Header / Footer                                  د) گزینه های ب و ج

 

16- ساده ترین روش ایجاد فیلتر کدام است ؟

الف) فیلتر انتخابی                                                     ب) فیلتر مستثنی کننده                  

ج) فیلتربر اساس فرم                                       د) فیلترسازی از طریق Advance Filter/sort

 

17- کدام گزینه زیر یک گزارش به صورت جدولی ایجاد می کند ؟

          الف) Auto Report : Columnar                           ب) Auto Report : Tabular

          ج) Auto Report : Data Base                    د) Auto Report : Wizard

 

18- برای اینکه در پرس و جو ، شرط ورودی را موقع اجرا درخواست کند ، از کدام علامت استفاده می کنید ؟

الف) [ ]                                    ب) ( )                             ج)    “                                    د) به علامتي نياز نيست

 

19- به مجموعه ای از رکوردهای مرتبط به هم را .....  می گویند.

الف)فیلد                 ب)بانک اطلاعاتی                        ج)پوشه                           د)جدول

20- در کدام روش می توان فرم را طـراحی کرد ؟

الف)Auto Form                   ب)Form Wizard      ج) Form Design               د)الف و ج

================================================================================

 

2-به مجموعه ای از یک یا چند رکورد.............می گویند.

الف)فیلد                           ب)جدول                 ج)فایل                    د)بانک اطلاعاتی

3-نام فیلد در Accessحداکثر چند کاراکتر می تواند داشته باشد؟

الف)255               ب)256                           ج)64                    د)65

4-کدامیک از گزینه های زیر جزء مشخصات فیلدی می باشد؟

    الف)نام فیلد                   ب)نوع فیلد              ج)توصیف              د)همه موارد

5-اندازه فیلد متنی بطور پیش فرض چند کاراکتر است؟

   الف)50                        ب)64                    ج)25                    د)255

6-کدامیک از انواع  داده های زیر برای ذخیره متن های طولانی به کار می رود؟

      الف)Text           ب)Number                 ج)Memo            د)Currency

7-هدف اصلی پایگاه داده ها چیست؟

الف)Form           ب)Report          ج)Table             د)Query

8-کدامیک از گزینه های زیر برای استخراج اطلاعاتی است که توسط کاربر تعریف شده است؟

الف)Form           ب)Report          ج)Table             د)Query

9-در یک Query به کمک کدامیک از گزینه های زیر می توان شرط مورد نظر در ستون مربوط وارد کرد؟

الف)Sort             ب)Ceriteria              ج)Table             د)Show

10-در روش طراحی فرم به صورت دستیDesign View کدامیک از گزینه های زیر بدنه اصلی فرم را تشکیل می دهد؟

الف)Detailes              ب)Form header      ج)Page footer       د)Form footer

11-کدامیک از گزینه های زیر برای یافتن رکوردهایی است که فاقد شرط خاصی هستند؟

     الف)Filter selection   ب)Filter excluding        

          ج)Remove by Form       د)Filter by Form

12-برای جستجو کردن و جایگزین کردن مقدار جدید در فیلد از چه کلید میانبری استفاده می شود؟

   الف)Ctrl+A              ب)Ctrl+D                   ج)Ctrl+Z           د)Ctrl+H

13-کدامیک از انواع داده های زیر برای ذخیره تصاویر پولی یا ارزی به کار می رود؟

    الف)Currency                  ب)Memo           ج)Text                         د)Ole Object

14-به کدامیک از گزینه های زیر می توانید اطلاعات موجود در جدول خود را در قالبی جذاب مشاهده یا چاپ نمایید؟

  الف)Form                  ب)Report          ج)Table             د)Query

15-کدامیک از گزینه های زیر از خصوصیات فیلد کلید می باشد؟

  الف)مقدار یکتا دارد                                       ب)محتویات دو رکورد از جدول نمی تواند یکسان باشد

  ج)اجازه درج مقادیر تکراری یا تهی نخواهد داد            د)همه موارد

16-از گدامیک از گزینه های زیر برای مرتب سازی نزولی استفاده می شود؟

   الف)Filter by Form       ب)Sort Descending        

          ج)Filter By Selection   د)Sort Ascending

17-برای درج تصویر در فیلد از چه نوع دادهایی باید استفاده کرد؟

  الف)Currency          ب)Memo           ج)Text                         د)Ole Object

===========================================================================

1-کدامیک از تعاریف زیر باعبارت مطابقت دارد؟

الف)Field(به هر ستون از جدول گفته می شود)          ب)Table(به مجموعه ای از چند فیلد گفته می شود)

.ج)Record(به مجموعه ای از چند فیلد گفته می شود)           د)همه موارد

2-پسوند فایلها در Accessچه نامیده می شوند؟

الف)Mbd           ب)Dbm                ج)Mcb                           د)Mdb

3-هرفیلد دارای چند مشخصه می باشد؟

الف)سه                ب)پنج                    ج)چهارشنبه            د)دو

4-به مجموعهای از یک یا چند رکورد...............می گویند.

الف)فیلد               ب)بانک اطلاعاتی              ج)فایل                    د)جدول

5-برای پرش فیلد به جای دیگر و برای وصل شدن به اینترنت کدام گزینه را باید انتخاب کرد؟

الف)Memo                  ب)Hyperlink                 ج)Look up wizard       د)Currency

6-کدام فیلد  برای ذخیره پولی و ارزی به کار می رود؟

الف)Memo                  ب)Number          ج) Hyperlink                د) Currency

7-جهت جستجو رکورد با شرایط خاص کدام گزینه را انتخاب می کنیم؟

الف)Ctrl+C                 ب)Ctrl+F            ج)Ctrl+S             د)Ctrl+M

8-کدام مورد برای ایجاد فرم صحیح می باشد؟

الف)Form Wizard     ب)Auto Form              ج)Form design            د)همه موارد

9-در روش طراحی فرم به روش دستی Design Viewکدامیک از گزینه های زیر ناحیه نمایش بالا و پایین فرم است؟

الف)Detail                   ب)Page header/Page footer         ج)Form header/footer                  د)هیچکدام

10-به کمک کدام یک از گزینه های زیر بر اساس فیلد عمل مرتب سازی انجام می شود؟

الف)Sort            ب)Table              ج)Criterria                   د)Show

11-جهت درج تصویر در فیلد از چه نوع داده استفاده می شود؟

الف)Memo        ب)text                           ج)Currency                  د)Ole object

12-کدام گزینه به معنای Sort Descending می باشد؟

الف)مرتب سازی صعودی          ب)مرتب سازی به روش نزولی     

       ج)مرتب سازی باانتخاب کردن        د)هیچکدام

1-از کدام ویژگی برای درج و پیوند اشیاء استفاده می شود.

الف)Memo                  ب)hyper link                 ج)Ole object                د)Lookup Wizard

2-در صورتیکه مشخصه ........فیلد دارای مقدار.........باشد می توان فیلد را خالی رها نمود.

الف)Yes-Required                                  ب)No-Reguired

ج)Yes-Dafult Value                              د)No-Defult Value

3-فایل بانک اطلاعاتیAccess دارای چه پسوندی است؟

الف).Mdb          ب).Ldb                ج).Exe                 د).Idx

4-برای درنظر گرفتن نام توصیفی برای فیلدها از کدام مشخصه استفاده می شود؟

الف)Defult Value       ب)Capation                  ج)New Value               د)Input Mask

5-به مجموعه ای از فیلدهای یک موضوع .............گفته می شود.

الف)بانک اطلاعاتی         ب)فیلد          ج)رکورد                د)پایگاه داده

6-جهت اجرای یک فیلتر ومشاهده نتایج آن کدام گزینه بکار می رود؟

الف)Advanced Filter                    ب)Filter Excluding

ج)                      ApplyFilter         د)Validation text

7-برای تعیین عبارتی به عنوان قانون جهت ورود اطلاعات کدام گزینه درست است؟

الف)Field Size  ب)Caption ج)Validation Rule       د)Validation Text       

8-کدام نوع داده زیر جهت فیلدهای متنی نامحدود استفاده می دگردد؟

الف)Number               ب)Lookup ج)Text                           د)Memo

9-برای ایجاد پر س و چوی پارامتری از چه علامتی استفاده می شو.د؟

الف)[ ]                ب)( )           ج){ }                     د)به علامتی نیاز نیست.

10-اگر بخواهیم فیلدی با نام وضعیت تاهل داشته باشیم بهتر است از چه نوع داده ای استفاده کنیم؟

الف)Number               ب)Auto Number          ج)Text                 د)Yes/No

11-در صورتی که هر دو عبارت شرطی در ردیف Criteriaنوشته شود عملگر بین انها کدام است؟

الف)OR             ب)NOT                ج)AND      د)NOR

12-در کدام نوع  از فیلدها می توان آدرس اینترنتی نگه داری کرد؟

اف)Lookup                ب)Ole Object               ج)Hyper link                د)Currency

13-جهت نمایش رکورد های که فاقد شرط تعیین شده در فیلتر می باشند از کدام گزینه استفاده می شود؟

الف)Advanced Filter                    ب)Title Excluding Selection

ج)Filter By selection                   د)Apply Filter

14-توضیحات نوشته شده در قسمت Description در کدام نوار دیده می شوند؟

الف)نوار عنوان               ب)نوار ابزار  ج)نوار وضعیت                 د)نمایش داده نمی شود.

15-پیش فرض نوع داده Textچند کاراکتر است؟

الف)50               ب)128                  ج)255                  د)8

 

 

نمونه سوال ICDL برای کارآموزان گرامی کانون-شرمنده که دیر شد.

ACCESS

-براي ايجاد پايگاه داده پس از وارد كردن نام روي كدام دكمه كليك مي كنيم ؟

الف)MAKE         ب)OPEN            ج)   CREATE              د)SAVE

2-كداميك از گزينه هاي زير براي ايجاد پرس و جو استفاده مي شود ؟

الف)QUERY               ب)TABLE   ج)QUESTION     د)REPORT

3-پسوند فايلهاي ACCESS چيست ؟

الف)XLS                    ب)MDT             ج)DOC              د)  MDB 4-كداميك از گزينه هاي زير براي ايجاد فرم به روش دستي استفاده مي شود ؟

الف)DESIGN VIEW    

ب)FORM WIZARD      ج)AUTO FORM           د)CHART WIZARD

5-براي اينكه در QUERY فيلدي نمايش داده نشود كدام گزينه را بايد از علامت خارج كنيم ؟الف)VIEW               

        ب)DISPLAY               ج)SHOW                   د)CRITERIA

6-كدام گزينه براي ايجاد گزارش بصورت جدولي است ؟

الف)AUTO REPORT :COLUMNAR 

        ب)AUTO REPORT : TABULAR    ج)      REPORT WIZARD                 د) DESIGN VIEW

7-حداكثر تعداد فيلدي كه براي ايجاد جدول به روش DATA SHEET در نظر مي گيرد چقدر است ؟

الف)10     ب)20        ج)30                د)40

8-براي اينكه فيلدي را بعنوان كليد اصلي در نظر بگيريم كدام گزينه را بايد انتخاب كنيم ؟

الف) PRIMARY KEY            ب)KEY FIELD     ج)SECONDARY KEY    د)FIELD

9-در كدام نوع داده بطور خودكار يكي به مقدار آن  اضافه مي شود ؟

الف)NUMBER             ب)AUTO NUMBER      ج)TEXT     د)MEMO

10-كدام گزينه جهت تنظيم كاغذ بصورت افقي بكار مي رود ؟

الف)PORTRAIT          ب)VERTICAL      ج)LANDSCAPE د)HORIZONTAL

11-به هر سطر در جدول پايگاه داده چه مي گويند ؟

الف)فيلد   ب)ركورد           ج)بانك اطلاعاتي       د)فرم

12-براي حركت كردن بين خانه هاي جدول از چه كليدي استفاده مي شود؟الف)ALT        ب)SHIFT           ج)TAB       د)BACK SPACE

13-جهت حذف كردن يك ستون از كدام فرمان استفاده مي شود؟

الف)INSERT ROW      ب)DELETE ROW          ج)INSERT COLUMN د)DELETE COLUMN               

14-پيغام زير به چه معناست؟

THERE IS NO PRIMARY KEY DEFINED

الف)فيلد كليد دو بار تكرار شده است .                               

ب)فيلد كليد تعريف شده است .

ج)فيلد كليد تعريف نشده است .                                

د)جدول شامل هيچ فيلدي نمي باشد .

15-كدام يك از انواع داده زير براي واحد پول (ارز ) است ؟

الف)MEMO                ب) TEXT   ج)NUMBER       

د)CURRENCY

16-نوع داده فيلدها به طور پيش فرض در ايجاد جدول به روش DATASHEET چيست ؟

الف)NUMBER     ب)MEMO   ج)TEXT     د)DATE/TIME

17-چرا در طراحي فرم هنگامي كه جعبه متني روي فرم قرار مي دهيم كلمه UNBOUND در آن نوشته شده است ؟

الف)يعني جعبه متن به فيلدي از جدول متصل نيست .

ب)يعني فيلد متصل شده از نوع تاريخ است .

ج)يعني جعبه متن به فيلدي متصل شده كه كليد اصلي مي باشد. 

د)يعني نوع داده فيلد اشتباه است .

18-در طراحي فرم براي استفاده از جلوه هاي ويژه از كدام گزينه استفاده مي شود ؟

الف)COLOR EFFECT    ب)SPECIAL EFFECT            ج)BORDER COLOR      د)SHADOW

19-جهت ايجاد تغيير در جدول از كدام گزينه (دكمه) از سربرگ TABLE مي توان اقدام نمود ؟

الف)DESIGN      ب)MODIFY                ج)CREATE         د)VIEW    

20-در عبارت سازي متني (TEXT ) كه در قسمت شرط از بازجست مي نويسيم از كداميك از گزينه هاي زير استفاده مي كنيم؟

الف)FIND          ب)FIELD           ج)LIKE              د)SHOW

21-كدام يك از گزينه هاي زير ايجاد فيلتر به روش انتخابي است ؟

الف)FILTER BY FORM                

        ب)FILTER BY SELECTION

ج)FILTER EXCLUDING SELECTION        د)ADVANCED FILTER

22-جهت برداشتن فيلتر اعمال شده از كدام گزينه استفاده مي شود ؟

الف)DELETE FILTER           ب)APPLY FILTER

ج)REMOVE FILTER             د)AUTO FILTER

23-اگر در فرمان FIND  بخواهيم بين حروف بزرگ و كوچك تفاوت قايل شود كدام گزينه را بايد علامت دار كنيم ؟

الف)WHOLE FIELD             ب)MATCH CASE        

ج)SEARCH ONLY CURRENT FIELD                د)SEARCH AS FORMATTED

24-جهت ايجاد ارتباط بين جداول پايگاه داده از كدام فرمان استفاده مي شود ؟

الف)TOOLSàRELATIONSHIP ب)INSERTàRELATIONSHIP

ج)TOOLSàRELATION د)INSERTàRELATION

25-كدام گزينه زير براي رمز گذاري پايگاه داده  استفاده مي شود؟

الف)SET DATABASE PASSWORD 

        ب)UNSET DATABASE PASSWORD

ج)SET TABLE PASSWORD           

        د)UNSET TABLE PASSWORD

26-به منظور درج تاريخ و زمان از كدام فرمان استفاده مي شود ؟

الف)INSERTàDATE AND TIME           

ب)FORMAT—>DATE AND TIME  

ج)TOOLSàDATE AND TIME

د)INSERTàHEADER AND FOOTERàDATE AND TIME

27-كداميك از گزينه هاي از عناصر پايگاه داده به حساب نمي آيد ؟

الف)TABLE                ب)QUESTION            ج)MACRO  د)REPORT

28-براي شرط گذاشتن در QUERY عبارت شرطي در كدام گزينه مي نويسيم ؟

الف)FIELD         ب)SORT                    ج)CRITERIA      

د)TABLE

29-جهت مرتب سازي فيلدها به صورت صعودي كدام گزينه صحيح است ؟

الف)SORT ASCENDING               ب)SORT DESCENDING

ج)UNSORT                د)NOT SORTED

30-در پرس و جوي پارامتر دار پيغام را در بين كدام علامت قرار مي دهيم؟

الف)” “             ب)’ ‘                 ج)< >               د)[ ]

 

Word

1.برای جداسازی صفحات در هنگام چاپ صفحات بیش از یک سری کدام گزینه را انتخاب می کنیم.

الف) separate         ب) collate      ج)manual dupl

د)number of page

2.در محیط پیش نمایش چاپ ،حداکثر تا چند صفحه را می توان در یک دید مشاهده کرد؟

الف) دو صفحه  ب) چهار صفحه  ج)شش صفحه  د) هشت صفحه

 

3.برای اینکه در هنگام بازکردن فایل کلمه رمز پرسیده شود از کدام گزینه استفاده میشود؟

الف) password to modify

ب)security option

ج) save word file

د)هیچکدام

 

4.برای چاپ صفحات 5 تا 12 در مقابل کادر pages از پنجره print چگونه باید نوشت؟

الف)5:12

ب)12-5

ج)12>5

د)5-12

5.برای چاپ صفحه جاری از پنجره print مورد............ را انتخاب می کنیم.

الف) all

ب) print to file

ج)current page

د)collate

6.برای رسم دایره چگونه عمل می کنیم؟

الف)کلید shiftرا نگه می داریم

ب) کلید  alt را نگه میداریم

ج)کلید ctrl را نگه می داریم

د) کلید alt+shift را نگه می داریم

7.برای شماره گذاری سطرها، از پنجره bullets and number کدام تب را انتخاب می کنیم؟

الف)bullet

ب) number

ج) outline number

د) هیچکدام

8. برای تقسیم یک خانه به چند خانه از کدام فرمان استفاده می کنیم؟

الف) split cell

ب) split table

ج) convert

د) hide gridlines

9.پسوند فایلهای template در word کدام است؟

الف) xls

ب)xlw

ج)dot

د)doc

10.برای سایه دار کردن اشکال از کدام ابزار استفاده می کنیم؟

الف) text box

ب)shadow

ج)3-d

د) custom

11. پسوند فايلهاي WORD چيست ؟

الف) DOT

ب)DOC

ج)DWG

د)DOCUMENT

12. جهت درج سربرگ و پابرگ از كدام فرمان استفاده مي‌شود ؟

الف) VIEWàPAGE SETUP

ب)FILEàPAGE SETUP

ج) FILEàHEADER AND FOOTER

د) VIEWàHEADER AND FOOETR

13.برای غلط گیری خودکار در متن از کدام کلید استفاده می شود؟

الف) f6

ب) f7

ج) f8

د)   f9

14.در پنجره spelling and grammar  یرای اینکه از غلط املایی گرفته شده یک لغت صرف نظر شود کدام دکمه را باید کلیک کرد؟

الف) change

ب) Ignore

ج) change all

د)Auto correct

15. در کدام نما در word خط کش­ها نمايش داده نمي شود؟

الف) out line

ب) web layout

ج) normal

د) print layout

 

16.برای نوشتن اندیس بالا کدام گزینه را در پنجره font  باید انتخاب کرد؟

الف) sub script

ب) shadow

ج) emboss

د) super script

17. براي ذخيره سند از كدام كليد ميانبر استفاده مي‌شود ؟

الف) ALT+O

ب) CTRL+O

ج)CTRL+S

د)ALT+S

 

18. براي ترازبندي متن از دو طرف از كدام دكمه از نوار ابزار قالب‌بندي استفاده مي‌شود ؟

الف) دكمه LEFT-RIGHT

ب) دكمه JUSTIFY

ج) دكمه AQLIGNMENT

د) دكمه CENTER

 

19. براي تنظيم حالت چند ستوني کدام گزينه را از منوي Format  انتخاب مي کنيم؟

الف) Paragraph

ب) Columns

ج) TABS

د) Change case

 

20.پایان پارگراف با فشردن کدام کلید تعیین می شود؟

الف) space bar

ب) enter

ج) tab

د) هیچکدام

Excel

 

1- سه Sheet به نام هاي فاکتور، آمار و نمودار ايجاد کنيد و آنها را از راست به چپ تنظيم نماييد.

 

2- کار خود را به نام Final Excel در مسير d:\ExcelExam ذخيره نماييد.

 

3- جدولي به شکل زير در کاربرگ فاکتور ايجاد کنيد و سلول هاي خالي را توسط فرمول محاسبه کنيد.

نوع داده هاي فيلد تاريخ و فيلد درصد تخفيف را به طور صحيح تنظيم کنيد.

 

فاکتور فروش قطعات کامپيوتر

تاريخ

 

رديف

نام کالا

قيمت واحد

تعداد

درصد تخفيف

قيمت کل

1

RAM 512

470000

20

%2

 

2

Hrad Disk 120 GB

675000

10

%5

 

3

Mouse

50000

50

%3

 

4

Monitor

1215000

12

%5

 

مجموع

 

 

 

4- تنظيم کنيد در صورتي که عدد موجود در فيلد تعداد کمتر از 15 باشد رنگ زمينه سلول مربوطه قرمز شود.

 

5- در کاربرگ آمار جدول آماري زير را براي کاربرگ فاکتور ايجاد کنيد.

در قسمت وضعيت فروش اگر مبلغ کل فاکتور فروش بيشتر از 30000000 باشد کلمه خوب و در غير اينصورت کلمه نامناسب چاپ شود.

 

بزرگترين عدد جدول

 

تعداد اعداد موجود در جدول

 

ميانگين قيمت واحد قطعات

 

جمع کل تعداد قطعات فروخته شده

 

وضعيت فروش

 

 

6- رنگ خطوط جداول کاربرگ ها آبي تنظيم شود.

 

7- يک نمودار با مشخصات زير براي جدول فاکتور در کاربرگ نمودار ايجاد کنيد.

نوع نمودار: Bar

عنوان نمودار: نمودار فروش

رنگ زمينه: آبي

 

8- حاشيه هاي کاغذ را جهت چاپ 2 سانتي متر تنظيم کنيد.

 

9- براي کاربرگ يک سربرگ (Header)  با متن آموزشگاه دانا جهت چاپ تنظيم کنيد

 

PowerPoint

- پسوند فایلهای POWER PONIT کدام است ؟

الف) PPS                  

ب) POT                   

ج) PPT                    

د) PTP

2- در چه نمایی می توان ناحیه درج توضیح در مورد اسلاید را مشاهده کرد ؟

الف) NORMAL           ب) SLIDE SORTER  

ج) SLIDE SHOW      د) NOTES PAGE

3- کلید میانبر CTRL+M برای کدام فرمان است ؟

الف) حذف اسلاید        ب) درج اسلاید           

ج) تغییر نام اسلاید       د) کپی کردن اسلاید

4- فرمان BACKGROUND در کدام منو واقع است ؟

الف) SLIDE               ب) FORMAT            

ج) VIEW                  د) TOOLS

5- کدام نوع از اسلایدها برای درج موزیک، صوت و یا فیلم استفاده می شود ؟

الف) TABLE               ب) CLIP ART           

ج) MEDIA CLIP        د) CHART

6- در کدام نما می توانیم اسلاید اصلی را که سبک ، رنگ و ظاهر تمام اسلایدهای موجود در فایل ارائه مطلب را کنترل می کند تغییر دهیم ؟

الف) SLIDE SHOW    ب) SLIDE SORTER  

ج) NORMAL             د) SLIDE MASTER

7- برای تعیین نوع اسلاید کدام فرمان را باید اجرا کرد ؟

الف) SLIDE LAYOUT

ب) COLOR SCHEME                                 ج) SLIDE DESIGN   

د) BACKGROUND

8- برای درج اسلاید حاوی نوشته های علامتدار کدام گزینه را انتخاب می کنیم ؟

الف) TITLE                ب) TEXT ONLY        

ج) TITLE AND TEXT د) CONTENT

9- برای درج تصاویر موجود در گالری OFFICE کدام فرمان را از منوی INSERT و زیر منوی PICTURE  اجرا می کنیم ؟

الف) CLIP ART          ب) GALLERY           

ج) FROM FILE          د) DIAGRAM

10- فرمان SLIDE TRANSITION در کدام منو قرار دارد ؟

الف) FORMAT           ب) TOOLS               

ج) SLIDE SHOE        د) INSERT

11- برای تغییر قالب نمودار سازمانی کدام گزینه را از نوار ابزار مربوطه انتخاب می کنیم ؟

الف) FIT TEXT          ب) INSERT SHAPE  

ج) AUTOFORMAT     د) LAYOUT

12- کدام گزینه برای سایه دار کردن اشکال رسم شده بکار می رود ؟

الف) 3-D                   ب) SHADOW STYLE

ج) ARROW STYLE    د) OVAL

13- برای درج نوشته های فانتزی از کدام فرمان استفاده می شود ؟

الف) TEXT BOX         ب)AUTO TEXT          

ج) WORD ART         د) WORD ART SHAPE

14- کدامیک از EFECT های زیر برای تاکید بکار می رود ؟

الف) ENTRANCE       ب) EXIT                  

ج) MOTION PATHS  د) EMPHASIS

15- برای متحرک سازی اجزای درون اسلاید از کدام فرمان استفاده می شود ؟

الف) CUSTOM ANIMATION                      ب) ANIMATE SLIDE ج) SLIDE TRANSITION                                         

د) CUSTOM TRANSITION

 

 

 

 

سوالات آزمون ICDL Excel ---

نام خانوادگي نام تاريخ امتحان

-1فایل improvements.xls را از فولدر امتحان خود باز نمایید. 1 نمره


-2 کاربرگ improvements.xls را با نام costings.xls در فولدر امتحان خود ذخیره نمایید. 1 نمره


-3 در کاربرگ projection بزرگنمایی تصویر را برابر 100% قراردهید. 1 نمره


 -4 عرض ستون A را طوری تنظیم نمایید که اطلاعات موجوددر آن بطور کامل دیده شوند. 1 نمره


-5 عدد 2,000 را در خانه C7 واردنمایید. 1 نمره


-6 درخانه B11 فرمولی وارد نماییدکه sum محدوده B5:B10 را محاسبه کند. 1 نمره


 -7فرمول خانه B11 را به محدوده C11:F11 کپی و فایل را ذخیره کنید. 1 نمره


 -8فرمولی را درخانه B13 واردکنید که خانهB11 را از B3 کم کند. فرمول خانه B13 را به خانه های C11:E11 کپی کنید. 1 نمره


- 9فرمولی را در خانه C5 وارد نماییدبا آدرس مطلق (فقط برای یک خانه) که خانه E11 را بر خانه E5 تقسیم کند. این فرمول را در خانه های F6:F10 کپی کنید. 1 نمره


- 10فرمولی در خانه B15 وارد کنید که حداقل مخارج خانه های B5:B10 را محاسبه کند. این فرمول را به خانه های C15:D15 کپی کنید. 1 نمره


- 11فرمولی در خانه B17 وارد نمایید که حداکثر مخارج خانه های B5:B10 را محاسبه کند. این فرمول را به خانه های C17:D17 کپی کنید. 1 نمره

- 12فرمت خانه های B3:E17 را به ارز $ بدون اعشار تبدیل کنید. 1 نمره


- 13فرمت خانه های F5:F11 را به درصد بدون اعشار تبدیل کرده, فایل را ذخیره کنید. 1 نمره


- 14کاربرگ loan را به نام bank loans تغییر دهید و ذخیره کنید. 1 نمره


- 15در کاربرگ bank loans یک نمودار ستونی از خانه های A3:D5 (با قبول نمودار پیش فرض) رسم کنید. 1 نمره


- 16یک کپی از محتویات کاربرگ projection را به یک چاپگر (درصورت وجود) چاپ کنید. در صورت عدم وجود چاپگر print to file انجام داده, تحت نام cost.prn در فولدر امتحان خود ذخیره کنید. کلیه صفحه گسترده های باز را ذخیره کرده و ببندیدو از برنامه اکسل خارج شوید. 1 نمره

 

  1. مقیاس نمودار رسم شده را تغییر دهید.
    (350=ماكزيمم(max) و 200=مينيمم(min))
  2. مقدار عمق(perspective) نمودار رسم شده را به 40 و مقدار بلندی (elevation) آن را به 70 تغییر دهید .
  3. خانه هاي V5:Y11 را با استفاده از گزینه Print Area براي چاپ(print) انتخاب نماييد.
  4. در صفحه موجود عبارت "god" را به عنوان سر صفحه سمت راست (Right Header) وارد کنید.
  5. قالب (Format) خانه K7 را به نوع Accounting تغییر دهید. توجه کنید که Symbol آن بر روی $ تنظیم باشد.
  6. قالب (Format) خانه A10 را به Special تغییر دهید. توجه کنید که (Locale (Location آن بر روی (English (United States تنظیم باشد.
  7. با استفاده از تابع، بزرگترین (Max) عدد موجود در خانه های A1 تا N15را در خانه H16بیابید.
  8. با استفاده از تابع مجموع (Sum) اعداد خانه های A1 تا N15 در خانه H16 بگیرید.
  9. آدرس موجود در خانه F5 را به یک آدرس مطلق تبدیل نمایید.
  10. با استفاده از پركردن خودكار ( Auto fill ) عبارت داخل خانه F10 را تا F30  تکرار کنید.
  11. عبارات داده شده را به صورت نزولی (Descending) مرتب کنید.
  12. ستون A را انتخاب کرده و یک ستون از صفحه کاری (WorkSheet) حذف (Delete) نمائید .
  13. عرض (Whidth) ستون H را به 54 تغییر دهید.
  14. داده های سطر 5 را حذف (Delete) نمایید.
  15. عبارت داخل E32 را از ورقه اول ( sheet1 ) برش (Cut) گرفته و در خانه C28 در ورقه سوم ( sheet3 ) وارد (Paste) نمائید .
  16. عبارت داخل خانه Z23 را به خانه D20 انتقال (Cut/Paste) دهید.
  17. چهار ستون از ستونهای صفحه کاری را به صورت کلی انتخاب نمایید.
  18. خانه A2 تا H15 را انتخاب (Select) نمایید.
  19. در خانه b5 عدد 1276 و در خانه b6 عدد 32 را وارد کرده سپس ضرب و تقسیم آنها را به ترتیب در خانه های b7 و b8 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
  20. در خانه c7 عدد 258 و در خانه c8 عدد 789 را وارد کرده و تفریق آنها را در خانه c9 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
  21. کارکتر ویژه ¥ را در خانه R30 اضافه (Insert) نمایید.
  22. در خانه T12 عدد 25874  و در خانه I4 عبارت Execute را وارد نمایید.
  23. در خانه G3 عبارت  Expect و در خانه F10 عدد 152348 را وارد نمایید.
  24. در خانه E4 عدد 12012 را وارد نمایید.
  25. فایل موجود را با نام amir.html در درایو C ذخیره (Save) نمایید.
  26. فایل موجود را با نام final و فرمت (XML Spreadsheet (.XML در درایو C ذخیره (Save) نمایید.
  27. بزرگنمایی صفحه (Zoom) را به 155% افزایش دهید.
  28. نمای صفحه را بر روی Normal تنظیم نمایید و سپس دو کار پوشه (workbook) را ببندید(کار پوشه ها را از منوی Window انتخاب نمائید).
  29. ابتدا یک کار پوشه (workbook) به فایل جاری اضافه نموده سپس نمای صفحه را بر روی Page Break Preview تنظیم نمایید .
  30. سه کار پوشه (workbook) از کار پوشه های موجود را ببندید(می توانید برای انتخاب آنها از منوی Window استفاده نمائید).
  31. خانه های E7:G12 را از حالت ترکیب (merge) خارج نمایید.
  32. یک خط (Border) در  طرف راست خانه B15  به رنگ (Color) آبي (Blue) ایجاد نماييد .
  33. با استفاده از منوی Edit تمام فرمت های تنظیم شده بر روی خانه f9 را پاک (Clear) نمائید.
  34. نمودار دايره اي (Exploded Pie) را به نمودارArea از نوع Stacked Area تغيير دهيد.(نمودار در حالت انتخاب باشد)
  35. در Sheet3 ابعاد کاغذ چاپ (Paper Size) را به A5 یا A3 تغییر داده و آن را عمودي (portrait) نمائيد.
  36. پاصفحه Sheet1  را به گونه اي تنظيم نماييد که در سمت چپ (left)صفحه شماره صفحه(page) و در سمت راست(right) آن ساعت(time) نمايش داده شود .
  37. خانه‌هاي N5  تا O20 از كاربرگ اول را انتخاب كرده و در قسمت پايين آنها حاشیه (border) دو خطی با رنگ (Color) آبي (Blue)ايجاد نماييد.
  38. داده‌هاي موجود در کار برگ دوم ( Sheet2 ) از ستون f1 تا ستون g5 را برش (cut) نموده و با همان موقعيت در کاربرگ اول (Sheet1) الصاق (paste) نماييد. 
  39. خانه هاي D4:F11 را براي چاپ(print Area) انتخاب نماييد.
  40. يک سرصفحه(Header) با عنوان "All classes" در ناحيه چپ (Left) صفحه ايجاد نماييد.
  41. محتواي خانه هاي D3:f12 را با 5 رقم اعشاري(number)نمایش دهید.
  42. رديف پنجم را مخفی (Hide) نماييد.
  43. در خانه C6  عبارت (©60) را وارد نماييد .
  44. عبارت  نوشته شده در خانه D5 را تحت زاويه 65 درجه (Degrees) بچرخانید.
  45. قبل از ستون Date ستون جدیدی با عنوان age اضافه نموده و سن افراد را به ترتيب (از بالا به پايين) 20 ،19 ، 18، 17 در آن قرار دهید.
  46. در ليست ايجاد شده نام خانوادگي ali که hasani مي باشد وارد نشده است ، آن را تایپ نماييد .
  47. رنگ پس زمينه (Fill Color) خانه هاي C6:C13 را زرد (Yellow) و همچنين رنگ متن (Font color) آن را به آبي (Blue) تغيير دهید.
  48. در خانهK6  عبارت windows xp را تايپ نماييد.
  49. فونت (Font) خانه‌هاي F2  تا G9 را به Verdena با (Size) اندازه 16  تغيير دهيد.
  50. Sheet3 را فعال نموده و خانه‌هاي S4 تا T8 آن را انتخاب نماييد، سپس با استفاده از زبانه Border موجود در كادر Format cell یک کادر outline در اطراف اين خانه‌ها ايجاد نماييد.
  51. رنگ (Color) عبارت Summer را كه در خانه E3  نوشته شده است را آبي (Blue) نموده سپس آن را ضخيم (Bold) نماييد.
  52. قالب (Format) خانه‌هاي A6 تا B12 را با 3 رقم پس از اعشار به Number تغيير دهيد.
  53. قالب (format) خانه‌هاي X2 تا X8 را به Percentage تغيير دهيد به طوریکه مقدار Decimal Places آن صفر باشد.
  54. محتواي خانه‌هاي C2 تا D10  را وسط‌چين(Center) نماييد.
  55. عبارت "Microsoft Office Excel 2003" را در خانه  B5  وارد نماييد.
  56. مقدار عمق(perspective) و بلندي(elevation) نمودار رسم شده را به 90 تغییر دهید.
  57. اعداد موجود در خانه های c3 تا c9 را از بالا به پایین به صورت صعودی (ascending) و f3 تا f9 را از بالا به پایین به صورت نزولی (descending) مرتب نمائید.
  58. کلیه کلمات 110 را به Office تغییر دهید(با استفاده از Replace).
  59. در لیست وارده، قیمت کل کتابها را با استفاده از فرمول مناسب محاسبه کرده و در ستون قیمت کل وارد کنید و در نهایت جمع کل را با استفاده از تابع در محل مشخص شده (d16) محاسبه نمائید. (محدوده اعداد تابع مجموع را از D6:D15 در نظر بگیرید)
  60. تنظیمات مربوط به تعداد ورقه (sheet)های موجود در صفحات کاری (worksheet) را به گونه ای تغییر دهید که هر صفحه کاری شامل 3 ورقه باشد.(از پنجره Options)
  61. از خانه A5 تا Z5 اعداد خانه ها را 52.5 تا 52.5 تا ،اضافه نمائید(با شروع از 1).
  62. برای خانه B11 یک توضیح (comment) ایجاد نموده و داخل آن واژه Excel را وارد نمائید.
  63. مقادیر خانه های A1 تا A50 را 7 تا 7 تا اضافه نمائید (با شروع از 3) .
  64. با استفاده از تنظیمات Option رنگ شبكه خطي صفحات کاربرگ (gridlines) را قرمز (Red) نمائید .
  65. رنگ زبانه (tab color) ورقه اول (Sheet1) را قرمز (Red) نمائید .
  66. برای ورقه اول (sheet1) عبارت Report را بعنوان سر صفحه وسط (Center section) و عبارت EndReport را بعنوان پا صفحه وسط (Center section)وارد نمائید.
  67. خانه های نقطه چین شده را به حالت اولیه در آورید به طوری که این خانه ها شبیه خانه های دیگر صفحه کاری شوند.
  68. علامت ضرب را از روی خانه B3 بردارید.
  69. قالب (format) شماره تلفنها و فکسهای داده شده را از حالت شماره (Number) به متن (Text) تغییر دهید.
  70. خانه های B1 تا G1 را تو پر (Bold) و رنگ (Color) آنها را قرمز (Red) کرده و خانه های A2 تا A5 را مورب (Italic) و رنگ (color) آنها را آبی (Blue) نمائید.
  71. بر اساس فرمول های داده شده مقدار جمع کالا و سود را برای هر کالا محاسبه کرده و در خانه های مربوطه وارد نمائید.
    فرمول ها:
    جمع کالا = قیمت ثابت + قیمت متغیر
    سود = قیمت - (تخفیف + جمع کالا)
  72. میانگین اعداد موجود در ورقه اول (sheet1) را در خانه E13 محاسبه نمایید.(محدوده اعداد را خانه های A1:H9 در نظر بگیرید)
  73. حقوق دریافتی هر یک از کارمندان را با استفاده از فرمول
    (مالیات بر درآمد - حقوق)
    به دست آورده و در خانه های k4 تا k7 وارد نمائید.
  74. حقوق هر یک از کارمندان را در ضریب ثابت ضرب کرده و حاصل را در خانه های G4 تا G7 وارد کنید.
  75. خانه e5 را طوری تنظیم کنید که ضرب خانه های c5 و b8 و تقسیم آنها بر خانه e4 ، در آن ثبت شود.(بدون استفاده از پرانتز)
  76. در خانه E5 فرمول زیر را به ترتیب انجام دهید.
    C5+B8-E4 (از پرانتز استفاده نکنید)
  77. نمودار میله ای (bar) اعداد داده شده را با حالت سه بعدي (clustered Bar with a 3D) رسم نمائید.(نمودار در حالت انتخاب شده باشد)
  78. حاشيه بالا (top) یا پائین (botton) صفحه کاری را با استفاده از تنظیمات کاغذ (page setup) تغییر دهید.
  79. نحوه چاپ صفحه كاري (worksheet) را به حالت  عمودي (Portrait) تنظیم نمائید .
  80. با استفاده از تابع جمع اتوماتیک (Autosum) در خانه f14 ، جمع خانه های ستون f را بدست آورید.
  81. در خانه c14 با استفاده از تابع مناسب، گرد شده(Round)عدد 4.256 را تا یک رقم اعشار به دست آورید.
  82. با استفاده از تابع ، بزرگترین (max) عدد خانه های c4:c13 را در خانه c14 وارد کنید.
  83. از منوی View یکی از خانه ها را به حالت نمايش سفارشي (Custom View) تنظیم نمائید .
  84. خانه b5 از ورقه (sheet) را محو (Hidden) و قفل (Locked) نمائید .
  85. شكاف (split) افقی و عمودی ایجاد شده را پاک نمائید .
  86. ورقه اول (Sheet1) از صفحه کاری Excelquiz را  به صفحه کاری  Book منتقل نمائید . (برای انتخاب صفحات کاری می توانید از منوی Window استفاده کنید)
  87. ورقه اول (Sheet1) از صفحه کاری Excelquiz را تكثير (copy) كرده و به صفحه کاری Book اضافه (insert) نمائید. (برای انتخاب صفحات کاری می توانید از منوی Window استفاده کنید)
  88. ورقه Asghar را به بعد از ورقه Hasan منتقل نمائید.
  89. یک ورقه ( Sheet ) جدید بنام iran به صفحه كاري (worksheet) اضافه نموده (insert) و آن را بعد از ورقه سوم (Sheet3) قرار دهید.
  90. ورقه اول ( Sheet1 ) را به excel تغییر نام (Rename) دهید.
  91. نمودار داده شده از نوع (column) را به حالت دايره اي سه بعدي(Pie with a 3D) تغییر دهید.(نمودار در حالت انتخاب باشد)
  92. برای داده های وارد شده نمودار دایره ای از نوع ( Exploded pie with a 3_D) را ایجاد نمائید .
  93. مقیاس نمودار رسم شده را تغییر دهید.
    (600=ماكزيمم(max) و 100=مينيمم(min))
  94. نمودار خطی اعداد وارد شده را رسم نمائید.(توجه کنید که نمودار خطی از نوع line ، مورد نظر است)
  95. با استفاده از پركردن خودكار ( Auto fill ) عدد داخل خانه d10 را تا d50 تکرار کنید.
  96. قالب بندی (format) خانه A1 کار برگ (WorkSheet) را به گونه ای تغییر دهید که نوع  تاریخ آن از نوع 3/14 باشد و زبان(Local) آن را به انگلیسی آمریکایی ((English (United States) تغییر دهید.
  97. با استفاده از سبک درصد (سبک percent) فرمت عددی خانه های c3 تا c8 را تغییر دهید.
  98. اعداد موجود در خانه های c3 تا c9 را از بالا به پایین به  صورت نزولی (descending) مرتب نمائید .
  99. فرمول داخل خانه b5 از ورقه اول (sheet1) را برش ( cut ) گرفته و در خانه b5 از ورقه دوم (sheet2) وارد (Paste) نمائید .
  100. محتویات خانه D5 را با استفاده از روش بریدن (Paste/Cut) وارد خانه G5 نمائید.
  101. سطر 5 را انتخاب کرده و یک سطر از صفحه کاری (WorkSheet) حذف (Delete) نمائید .
  102. سطر 5 را انتخاب کرده و یک سطر به صفحه کاری (WorkSheet) اضافه (Insert) نمائید .
  103. سایز کاغذ چاپ (Paper Size) را با استفاده از Page setup به A5 یا A3 تغییر دهید.
  104. مقدار عمق(perspective) نمودار رسم شده را به 80 و مقدار بلندی (elevation) آن را به 50 تغییر دهید .
  105. کلیه اعداد 12 را با 123 جایگزین نمائید. (با استفاده از Replace)
  106. کلیه کلمات ICDL QUIZ را با کلمه Excel جایگزین نمائید. (با استفاده از Replace)
  107. رنگ زمینه (Fill Color) خانه c5 را زرد (Yellow) و عبارت داخل آن را وسط چین (center) نمائید.
  108. نوع فونت (Font) خانه c5 را به Tahoma تغییر داده و رنگ (Color)عبارت داخل آن را آبی (Blue) نمائید.
  109. کل کار برگ (work sheet) را با یک کلیک انتخاب نمائید .
  110. یکی از ستونهای کاربرگ (WorkSheet) را با یک کلیک انتخاب (Select) نمائید .
  111. سه ستون از ستونهای صفحه کاری را به صورت کلی انتخاب نمایید.
  112. محدوده های خانه های c1: d10 را انتخاب (Select) نمائید .
  113. عبارت موجود در e5 را به حالت توپر ( bold ) و كج (italic) درآوريد .
  114. میانگین (Average) اعداد وارد شده در کاربرگ (worksheet) فوق را با استفاده از تابع، در خانه d8 محاسبه نمایید.
  115. در خانه های d3 و d4 و d5 و d6 و d7 به ترتیب اعداد 25 و 35 و 18 و 27 و 73 را وارد نموده و مجموع آنها را با استفاده از تابع جمع ( sum ) در خانه d8 محاسبه نمایید.
  116. بزرگنمای (Zoom) کار برگ (worksheet) را به 200% تغییر داده و نحوه چاپ کاربرگ را به صورت افقی (Landscape) تنظیم نمایید.
  117. در فرمول موجود در خانه h10 ، عمل تقسیم را به عمل ضرب تبدیل نمائید .
  118. 15% عدد موجود در خانه f10 را در خانه g10 محاسبه نمایید.
  119. در خانه های c5 و d9 و e3 اعداد 7 و 20 و 40 را وارد کرده و در خانه h1 خانه c5 را با e3 جمع و d9 را از آنها کم نمائید.(بدون استفاده از پرانتز و توابع)
  120. فرمول خانه f5 حاصل جمع سه خانه (c5 , d5 , e5) می باشد ،خانه d5 را از فرمول جمع حذف نمائید.
  121. در خانه c5 و e15 و h8 اعداد 10 و 2 و 13 را وارد کرده سپس در خانه a1 آنها را به ترتیب در هم ضرب نمائید.
  122. در خانه c5 و d5 و e5 به ترتیب اعداد 7 و 9 و 10 را وارد کنید سپس در خانه f5 آنها را با هم جمع نموده و در خانه g5 آنها را به ترتیب از سمت چپ از هم کم نمائید.(بدون استفاده از توابع)
  123. در خانه c7 عدد 22 و در خانه c8 عدد 5 را وارد کرده و تفریق آنها را در خانه c9 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
  124. فایل book.xls را از درایو c باز (open) نمائید .
  125. یک نوار ابزار سفارشی  به نام full ایجاد کرده و دکمه باز كردن ( open ) و بريدن ( cut ) را در آن قرار دهید.
  126. یکی از دکمه های حذف شده در نوار ابزار استاندارد ( standard ) را نمایش دهید.
  127. نوار ابزار استاندارد ( standard ) را حذف نموده و یکی از دکمه های حذف شده در منوی (Formatting) را نمایش دهید.
  128. در خانه h7 عدد 2005 را وارد کرده و یکی از دکمه های نوار ابزار(Formatting) را حذف نمائید.
  129. در خانه c9 عبارت excel را وارد کرده و عبارات نوشته شده در خانه b10 را حذف نمائید.
  130. یک کار پوشه (workbook) جدید (New) ایجاد نموده و نوار ابزار استاندارد (standard) را حذف نمائید

 

 

الگوریتم FIFO

        If algolr = "FIFO" Then

 

            For j As Integer = 0 To nom - 1

 

                For k As Integer = 1 To frame  'check kardan jaye khali baraye garar dadan

                    If arr1(k, j) = "-" Then

                        arr1(k, j) = arr1(0, j)

                        arr2(k - 1, j) = arr1(0, j)

                        arr1(k, j + 1) = arr1(0, j)

                        arr2(k - 1, j + 1) = arr1(0, j)

                        pfault = True

                        fault = fault + 1

                        arr2(frame, j) = "Fault"

                        Exit For

                    End If

                    If arr1(k, j) = arr1(0, j) Then 'moojood bashad dar hafeze

                        For g As Integer = 1 To frame

                            arr1(g, j + 1) = arr1(g, j)

                            arr2(g - 1, j + 1) = arr1(g, j)

                        Next

                        arr1(k, j + 1) = arr1(k, j)

                        arr2(k - 1, j + 1) = arr1(k, j)

                        Exit For

                    Else

                        If (k = frame) And (p < frame) Then 'khataye safhe rokh dahad

                            fault = fault + 1 'p mahal taviz ast

                            pfault = True

                            arr2(frame, j) = "Fault"

                            arr1(p, J) = arr1(0, J)

                            arr2(p - 1, J) = arr1(0, J)

                            p = p + 1

                            For kk As Integer = 1 To frame

                                arr1(kk, J + 1) = arr1(kk, J)

                                arr2(kk - 1, J + 1) = arr1(kk, J)

                            Next

                        Else

 

                            If (k = frame) And (p = frame) Then

                                fault += 1

                                pfault = True

 

                                arr2(frame, j) = "Fault"

                                arr1(p, J) = arr1(0, J)

                                arr2(p - 1, j) = arr1(0, J)

                                p = 1

                            End If

                            For kk As Integer = 1 To frame

                                arr1(kk, J + 1) = arr1(kk, J)

                                arr2(kk - 1, J + 1) = arr1(kk, J)

                            Next

                        End If

                    End If

                Next

            Next

            'txtfi.Text = fault

        End If