ACCESS
-براي ايجاد پايگاه داده پس از وارد كردن نام روي كدام دكمه كليك مي كنيم ؟
الف)MAKE ب)OPEN ج) CREATE د)SAVE
2-كداميك از گزينه هاي زير براي ايجاد پرس و جو استفاده مي شود ؟
الف)QUERY ب)TABLE ج)QUESTION د)REPORT
3-پسوند فايلهاي ACCESS چيست ؟
الف)XLS ب)MDT ج)DOC د) MDB 4-كداميك از گزينه هاي زير براي ايجاد فرم به روش دستي استفاده مي شود ؟
الف)DESIGN VIEW
ب)FORM WIZARD ج)AUTO FORM د)CHART WIZARD
5-براي اينكه در QUERY فيلدي نمايش داده نشود كدام گزينه را بايد از علامت خارج كنيم ؟الف)VIEW
ب)DISPLAY ج)SHOW د)CRITERIA
6-كدام گزينه براي ايجاد گزارش بصورت جدولي است ؟
الف)AUTO REPORT :COLUMNAR
ب)AUTO REPORT : TABULAR ج) REPORT WIZARD د) DESIGN VIEW
7-حداكثر تعداد فيلدي كه براي ايجاد جدول به روش DATA SHEET در نظر مي گيرد چقدر است ؟
الف)10 ب)20 ج)30 د)40
8-براي اينكه فيلدي را بعنوان كليد اصلي در نظر بگيريم كدام گزينه را بايد انتخاب كنيم ؟
الف) PRIMARY KEY ب)KEY FIELD ج)SECONDARY KEY د)FIELD
9-در كدام نوع داده بطور خودكار يكي به مقدار آن اضافه مي شود ؟
الف)NUMBER ب)AUTO NUMBER ج)TEXT د)MEMO
10-كدام گزينه جهت تنظيم كاغذ بصورت افقي بكار مي رود ؟
الف)PORTRAIT ب)VERTICAL ج)LANDSCAPE د)HORIZONTAL
11-به هر سطر در جدول پايگاه داده چه مي گويند ؟
الف)فيلد ب)ركورد ج)بانك اطلاعاتي د)فرم
12-براي حركت كردن بين خانه هاي جدول از چه كليدي استفاده مي شود؟الف)ALT ب)SHIFT ج)TAB د)BACK SPACE
13-جهت حذف كردن يك ستون از كدام فرمان استفاده مي شود؟
الف)INSERT ROW ب)DELETE ROW ج)INSERT COLUMN د)DELETE COLUMN
14-پيغام زير به چه معناست؟
“ THERE IS NO PRIMARY KEY DEFINED “
الف)فيلد كليد دو بار تكرار شده است .
ب)فيلد كليد تعريف شده است .
ج)فيلد كليد تعريف نشده است .
د)جدول شامل هيچ فيلدي نمي باشد .
15-كدام يك از انواع داده زير براي واحد پول (ارز ) است ؟
الف)MEMO ب) TEXT ج)NUMBER
د)CURRENCY
16-نوع داده فيلدها به طور پيش فرض در ايجاد جدول به روش DATASHEET چيست ؟
الف)NUMBER ب)MEMO ج)TEXT د)DATE/TIME
17-چرا در طراحي فرم هنگامي كه جعبه متني روي فرم قرار مي دهيم كلمه UNBOUND در آن نوشته شده است ؟
الف)يعني جعبه متن به فيلدي از جدول متصل نيست .
ب)يعني فيلد متصل شده از نوع تاريخ است .
ج)يعني جعبه متن به فيلدي متصل شده كه كليد اصلي مي باشد.
د)يعني نوع داده فيلد اشتباه است .
18-در طراحي فرم براي استفاده از جلوه هاي ويژه از كدام گزينه استفاده مي شود ؟
الف)COLOR EFFECT ب)SPECIAL EFFECT ج)BORDER COLOR د)SHADOW
19-جهت ايجاد تغيير در جدول از كدام گزينه (دكمه) از سربرگ TABLE مي توان اقدام نمود ؟
الف)DESIGN ب)MODIFY ج)CREATE د)VIEW
20-در عبارت سازي متني (TEXT ) كه در قسمت شرط از بازجست مي نويسيم از كداميك از گزينه هاي زير استفاده مي كنيم؟
الف)FIND ب)FIELD ج)LIKE د)SHOW
21-كدام يك از گزينه هاي زير ايجاد فيلتر به روش انتخابي است ؟
الف)FILTER BY FORM
ب)FILTER BY SELECTION
ج)FILTER EXCLUDING SELECTION د)ADVANCED FILTER
22-جهت برداشتن فيلتر اعمال شده از كدام گزينه استفاده مي شود ؟
الف)DELETE FILTER ب)APPLY FILTER
ج)REMOVE FILTER د)AUTO FILTER
23-اگر در فرمان FIND بخواهيم بين حروف بزرگ و كوچك تفاوت قايل شود كدام گزينه را بايد علامت دار كنيم ؟
الف)WHOLE FIELD ب)MATCH CASE
ج)SEARCH ONLY CURRENT FIELD د)SEARCH AS FORMATTED
24-جهت ايجاد ارتباط بين جداول پايگاه داده از كدام فرمان استفاده مي شود ؟
الف)TOOLSàRELATIONSHIP ب)INSERTàRELATIONSHIP
ج)TOOLSàRELATION د)INSERTàRELATION
25-كدام گزينه زير براي رمز گذاري پايگاه داده استفاده مي شود؟
الف)SET DATABASE PASSWORD
ب)UNSET DATABASE PASSWORD
ج)SET TABLE PASSWORD
د)UNSET TABLE PASSWORD
26-به منظور درج تاريخ و زمان از كدام فرمان استفاده مي شود ؟
الف)INSERTàDATE AND TIME
ب)FORMAT—>DATE AND TIME
ج)TOOLSàDATE AND TIME
د)INSERTàHEADER AND FOOTERàDATE AND TIME
27-كداميك از گزينه هاي از عناصر پايگاه داده به حساب نمي آيد ؟
الف)TABLE ب)QUESTION ج)MACRO د)REPORT
28-براي شرط گذاشتن در QUERY عبارت شرطي در كدام گزينه مي نويسيم ؟
الف)FIELD ب)SORT ج)CRITERIA
د)TABLE
29-جهت مرتب سازي فيلدها به صورت صعودي كدام گزينه صحيح است ؟
الف)SORT ASCENDING ب)SORT DESCENDING
ج)UNSORT د)NOT SORTED
30-در پرس و جوي پارامتر دار پيغام را در بين كدام علامت قرار مي دهيم؟
الف)” “ ب)’ ‘ ج)< > د)[ ]
Word
1.برای جداسازی صفحات در هنگام چاپ صفحات بیش از یک سری کدام گزینه را انتخاب می کنیم.
الف) separate ب) collate ج)manual dupl
د)number of page
2.در محیط پیش نمایش چاپ ،حداکثر تا چند صفحه را می توان در یک دید مشاهده کرد؟
الف) دو صفحه ب) چهار صفحه ج)شش صفحه د) هشت صفحه
3.برای اینکه در هنگام بازکردن فایل کلمه رمز پرسیده شود از کدام گزینه استفاده میشود؟
الف) password to modify
ب)security option
ج) save word file
د)هیچکدام
4.برای چاپ صفحات 5 تا 12 در مقابل کادر pages از پنجره print چگونه باید نوشت؟
الف)5:12
ب)12-5
ج)12>5
د)5-12
5.برای چاپ صفحه جاری از پنجره print مورد............ را انتخاب می کنیم.
الف) all
ب) print to file
ج)current page
د)collate
6.برای رسم دایره چگونه عمل می کنیم؟
الف)کلید shiftرا نگه می داریم
ب) کلید alt را نگه میداریم
ج)کلید ctrl را نگه می داریم
د) کلید alt+shift را نگه می داریم
7.برای شماره گذاری سطرها، از پنجره bullets and number کدام تب را انتخاب می کنیم؟
الف)bullet
ب) number
ج) outline number
د) هیچکدام
8. برای تقسیم یک خانه به چند خانه از کدام فرمان استفاده می کنیم؟
الف) split cell
ب) split table
ج) convert
د) hide gridlines
9.پسوند فایلهای template در word کدام است؟
الف) xls
ب)xlw
ج)dot
د)doc
10.برای سایه دار کردن اشکال از کدام ابزار استفاده می کنیم؟
الف) text box
ب)shadow
ج)3-d
د) custom
11. پسوند فايلهاي WORD چيست ؟
الف) DOT
ب)DOC
ج)DWG
د)DOCUMENT
12. جهت درج سربرگ و پابرگ از كدام فرمان استفاده ميشود ؟
الف) VIEWàPAGE SETUP
ب)FILEàPAGE SETUP
ج) FILEàHEADER AND FOOTER
د) VIEWàHEADER AND FOOETR
13.برای غلط گیری خودکار در متن از کدام کلید استفاده می شود؟
الف) f6
ب) f7
ج) f8
د) f9
14.در پنجره spelling and grammar یرای اینکه از غلط املایی گرفته شده یک لغت صرف نظر شود کدام دکمه را باید کلیک کرد؟
الف) change
ب) Ignore
ج) change all
د)Auto correct
15. در کدام نما در word خط کشها نمايش داده نمي شود؟
الف) out line
ب) web layout
ج) normal
د) print layout
16.برای نوشتن اندیس بالا کدام گزینه را در پنجره font باید انتخاب کرد؟
الف) sub script
ب) shadow
ج) emboss
د) super script
17. براي ذخيره سند از كدام كليد ميانبر استفاده ميشود ؟
الف) ALT+O
ب) CTRL+O
ج)CTRL+S
د)ALT+S
18. براي ترازبندي متن از دو طرف از كدام دكمه از نوار ابزار قالببندي استفاده ميشود ؟
الف) دكمه LEFT-RIGHT
ب) دكمه JUSTIFY
ج) دكمه AQLIGNMENT
د) دكمه CENTER
19. براي تنظيم حالت چند ستوني کدام گزينه را از منوي Format انتخاب مي کنيم؟
الف) Paragraph
ب) Columns
ج) TABS
د) Change case
20.پایان پارگراف با فشردن کدام کلید تعیین می شود؟
الف) space bar
ب) enter
ج) tab
د) هیچکدام
Excel
1- سه Sheet به نام هاي فاکتور، آمار و نمودار ايجاد کنيد و آنها را از راست به چپ تنظيم نماييد.
2- کار خود را به نام Final Excel در مسير d:\ExcelExam ذخيره نماييد.
3- جدولي به شکل زير در کاربرگ فاکتور ايجاد کنيد و سلول هاي خالي را توسط فرمول محاسبه کنيد.
نوع داده هاي فيلد تاريخ و فيلد درصد تخفيف را به طور صحيح تنظيم کنيد.
فاکتور فروش قطعات کامپيوتر |
تاريخ |
|
رديف |
نام کالا |
قيمت واحد |
تعداد |
درصد تخفيف |
قيمت کل |
1 |
RAM 512 |
470000 |
20 |
%2 |
|
2 |
Hrad Disk 120 GB |
675000 |
10 |
%5 |
|
3 |
Mouse |
50000 |
50 |
%3 |
|
4 |
Monitor |
1215000 |
12 |
%5 |
|
مجموع |
|
4- تنظيم کنيد در صورتي که عدد موجود در فيلد تعداد کمتر از 15 باشد رنگ زمينه سلول مربوطه قرمز شود.
5- در کاربرگ آمار جدول آماري زير را براي کاربرگ فاکتور ايجاد کنيد.
در قسمت وضعيت فروش اگر مبلغ کل فاکتور فروش بيشتر از 30000000 باشد کلمه خوب و در غير اينصورت کلمه نامناسب چاپ شود.
بزرگترين عدد جدول |
|
تعداد اعداد موجود در جدول |
|
ميانگين قيمت واحد قطعات |
|
جمع کل تعداد قطعات فروخته شده |
|
وضعيت فروش |
|
6- رنگ خطوط جداول کاربرگ ها آبي تنظيم شود.
7- يک نمودار با مشخصات زير براي جدول فاکتور در کاربرگ نمودار ايجاد کنيد.
نوع نمودار: Bar
عنوان نمودار: نمودار فروش
رنگ زمينه: آبي
8- حاشيه هاي کاغذ را جهت چاپ 2 سانتي متر تنظيم کنيد.
9- براي کاربرگ يک سربرگ (Header) با متن آموزشگاه دانا جهت چاپ تنظيم کنيد
PowerPoint
- پسوند فایلهای POWER PONIT کدام است ؟
الف) PPS
ب) POT
ج) PPT
د) PTP
2- در چه نمایی می توان ناحیه درج توضیح در مورد اسلاید را مشاهده کرد ؟
الف) NORMAL ب) SLIDE SORTER
ج) SLIDE SHOW د) NOTES PAGE
3- کلید میانبر CTRL+M برای کدام فرمان است ؟
الف) حذف اسلاید ب) درج اسلاید
ج) تغییر نام اسلاید د) کپی کردن اسلاید
4- فرمان BACKGROUND در کدام منو واقع است ؟
الف) SLIDE ب) FORMAT
ج) VIEW د) TOOLS
5- کدام نوع از اسلایدها برای درج موزیک، صوت و یا فیلم استفاده می شود ؟
الف) TABLE ب) CLIP ART
ج) MEDIA CLIP د) CHART
6- در کدام نما می توانیم اسلاید اصلی را که سبک ، رنگ و ظاهر تمام اسلایدهای موجود در فایل ارائه مطلب را کنترل می کند تغییر دهیم ؟
الف) SLIDE SHOW ب) SLIDE SORTER
ج) NORMAL د) SLIDE MASTER
7- برای تعیین نوع اسلاید کدام فرمان را باید اجرا کرد ؟
الف) SLIDE LAYOUT
ب) COLOR SCHEME ج) SLIDE DESIGN
د) BACKGROUND
8- برای درج اسلاید حاوی نوشته های علامتدار کدام گزینه را انتخاب می کنیم ؟
الف) TITLE ب) TEXT ONLY
ج) TITLE AND TEXT د) CONTENT
9- برای درج تصاویر موجود در گالری OFFICE کدام فرمان را از منوی INSERT و زیر منوی PICTURE اجرا می کنیم ؟
الف) CLIP ART ب) GALLERY
ج) FROM FILE د) DIAGRAM
10- فرمان SLIDE TRANSITION در کدام منو قرار دارد ؟
الف) FORMAT ب) TOOLS
ج) SLIDE SHOE د) INSERT
11- برای تغییر قالب نمودار سازمانی کدام گزینه را از نوار ابزار مربوطه انتخاب می کنیم ؟
الف) FIT TEXT ب) INSERT SHAPE
ج) AUTOFORMAT د) LAYOUT
12- کدام گزینه برای سایه دار کردن اشکال رسم شده بکار می رود ؟
الف) 3-D ب) SHADOW STYLE
ج) ARROW STYLE د) OVAL
13- برای درج نوشته های فانتزی از کدام فرمان استفاده می شود ؟
الف) TEXT BOX ب)AUTO TEXT
ج) WORD ART د) WORD ART SHAPE
14- کدامیک از EFECT های زیر برای تاکید بکار می رود ؟
الف) ENTRANCE ب) EXIT
ج) MOTION PATHS د) EMPHASIS
15- برای متحرک سازی اجزای درون اسلاید از کدام فرمان استفاده می شود ؟
الف) CUSTOM ANIMATION ب) ANIMATE SLIDE ج) SLIDE TRANSITION
د) CUSTOM TRANSITION
سوالات آزمون ICDL Excel ---
نام خانوادگي نام تاريخ امتحان
-1فایل improvements.xls را از فولدر امتحان خود باز نمایید. 1 نمره
-2 کاربرگ improvements.xls را با نام costings.xls در فولدر امتحان خود ذخیره نمایید. 1 نمره
-3 در کاربرگ projection بزرگنمایی تصویر را برابر 100% قراردهید. 1 نمره
-4 عرض ستون A را طوری تنظیم نمایید که اطلاعات موجوددر آن بطور کامل دیده شوند. 1 نمره
-5 عدد 2,000 را در خانه C7 واردنمایید. 1 نمره
-6 درخانه B11 فرمولی وارد نماییدکه sum محدوده B5:B10 را محاسبه کند. 1 نمره
-7فرمول خانه B11 را به محدوده C11:F11 کپی و فایل را ذخیره کنید. 1 نمره
-8فرمولی را درخانه B13 واردکنید که خانهB11 را از B3 کم کند. فرمول خانه B13 را به خانه های C11:E11 کپی کنید. 1 نمره
- 9فرمولی را در خانه C5 وارد نماییدبا آدرس مطلق (فقط برای یک خانه) که خانه E11 را بر خانه E5 تقسیم کند. این فرمول را در خانه های F6:F10 کپی کنید. 1 نمره
- 10فرمولی در خانه B15 وارد کنید که حداقل مخارج خانه های B5:B10 را محاسبه کند. این فرمول را به خانه های C15:D15 کپی کنید. 1 نمره
- 11فرمولی در خانه B17 وارد نمایید که حداکثر مخارج خانه های B5:B10 را محاسبه کند. این فرمول را به خانه های C17:D17 کپی کنید. 1 نمره
- 12فرمت خانه های B3:E17 را به ارز $ بدون اعشار تبدیل کنید. 1 نمره
- 13فرمت خانه های F5:F11 را به درصد بدون اعشار تبدیل کرده, فایل را ذخیره کنید. 1 نمره
- 14کاربرگ loan را به نام bank loans تغییر دهید و ذخیره کنید. 1 نمره
- 15در کاربرگ bank loans یک نمودار ستونی از خانه های A3:D5 (با قبول نمودار پیش فرض) رسم کنید. 1 نمره
- 16یک کپی از محتویات کاربرگ projection را به یک چاپگر (درصورت وجود) چاپ کنید. در صورت عدم وجود چاپگر print to file انجام داده, تحت نام cost.prn در فولدر امتحان خود ذخیره کنید. کلیه صفحه گسترده های باز را ذخیره کرده و ببندیدو از برنامه اکسل خارج شوید. 1 نمره
- مقیاس نمودار رسم شده را تغییر دهید.
(350=ماكزيمم(max) و 200=مينيمم(min))
- مقدار عمق(perspective) نمودار رسم شده را به 40 و مقدار بلندی (elevation) آن را به 70 تغییر دهید .
- خانه هاي V5:Y11 را با استفاده از گزینه Print Area براي چاپ(print) انتخاب نماييد.
- در صفحه موجود عبارت "god" را به عنوان سر صفحه سمت راست (Right Header) وارد کنید.
- قالب (Format) خانه K7 را به نوع Accounting تغییر دهید. توجه کنید که Symbol آن بر روی $ تنظیم باشد.
- قالب (Format) خانه A10 را به Special تغییر دهید. توجه کنید که (Locale (Location آن بر روی (English (United States تنظیم باشد.
- با استفاده از تابع، بزرگترین (Max) عدد موجود در خانه های A1 تا N15را در خانه H16بیابید.
- با استفاده از تابع مجموع (Sum) اعداد خانه های A1 تا N15 در خانه H16 بگیرید.
- آدرس موجود در خانه F5 را به یک آدرس مطلق تبدیل نمایید.
- با استفاده از پركردن خودكار ( Auto fill ) عبارت داخل خانه F10 را تا F30 تکرار کنید.
- عبارات داده شده را به صورت نزولی (Descending) مرتب کنید.
- ستون A را انتخاب کرده و یک ستون از صفحه کاری (WorkSheet) حذف (Delete) نمائید .
- عرض (Whidth) ستون H را به 54 تغییر دهید.
- داده های سطر 5 را حذف (Delete) نمایید.
- عبارت داخل E32 را از ورقه اول ( sheet1 ) برش (Cut) گرفته و در خانه C28 در ورقه سوم ( sheet3 ) وارد (Paste) نمائید .
- عبارت داخل خانه Z23 را به خانه D20 انتقال (Cut/Paste) دهید.
- چهار ستون از ستونهای صفحه کاری را به صورت کلی انتخاب نمایید.
- خانه A2 تا H15 را انتخاب (Select) نمایید.
- در خانه b5 عدد 1276 و در خانه b6 عدد 32 را وارد کرده سپس ضرب و تقسیم آنها را به ترتیب در خانه های b7 و b8 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
- در خانه c7 عدد 258 و در خانه c8 عدد 789 را وارد کرده و تفریق آنها را در خانه c9 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
- کارکتر ویژه ¥ را در خانه R30 اضافه (Insert) نمایید.
- در خانه T12 عدد 25874 و در خانه I4 عبارت Execute را وارد نمایید.
- در خانه G3 عبارت Expect و در خانه F10 عدد 152348 را وارد نمایید.
- در خانه E4 عدد 12012 را وارد نمایید.
- فایل موجود را با نام amir.html در درایو C ذخیره (Save) نمایید.
- فایل موجود را با نام final و فرمت (XML Spreadsheet (.XML در درایو C ذخیره (Save) نمایید.
- بزرگنمایی صفحه (Zoom) را به 155% افزایش دهید.
- نمای صفحه را بر روی Normal تنظیم نمایید و سپس دو کار پوشه (workbook) را ببندید(کار پوشه ها را از منوی Window انتخاب نمائید).
- ابتدا یک کار پوشه (workbook) به فایل جاری اضافه نموده سپس نمای صفحه را بر روی Page Break Preview تنظیم نمایید .
- سه کار پوشه (workbook) از کار پوشه های موجود را ببندید(می توانید برای انتخاب آنها از منوی Window استفاده نمائید).
- خانه های E7:G12 را از حالت ترکیب (merge) خارج نمایید.
- یک خط (Border) در طرف راست خانه B15 به رنگ (Color) آبي (Blue) ایجاد نماييد .
- با استفاده از منوی Edit تمام فرمت های تنظیم شده بر روی خانه f9 را پاک (Clear) نمائید.
- نمودار دايره اي (Exploded Pie) را به نمودارArea از نوع Stacked Area تغيير دهيد.(نمودار در حالت انتخاب باشد)
- در Sheet3 ابعاد کاغذ چاپ (Paper Size) را به A5 یا A3 تغییر داده و آن را عمودي (portrait) نمائيد.
- پاصفحه Sheet1 را به گونه اي تنظيم نماييد که در سمت چپ (left)صفحه شماره صفحه(page) و در سمت راست(right) آن ساعت(time) نمايش داده شود .
- خانههاي N5 تا O20 از كاربرگ اول را انتخاب كرده و در قسمت پايين آنها حاشیه (border) دو خطی با رنگ (Color) آبي (Blue)ايجاد نماييد.
- دادههاي موجود در کار برگ دوم ( Sheet2 ) از ستون f1 تا ستون g5 را برش (cut) نموده و با همان موقعيت در کاربرگ اول (Sheet1) الصاق (paste) نماييد.
- خانه هاي D4:F11 را براي چاپ(print Area) انتخاب نماييد.
- يک سرصفحه(Header) با عنوان "All classes" در ناحيه چپ (Left) صفحه ايجاد نماييد.
- محتواي خانه هاي D3:f12 را با 5 رقم اعشاري(number)نمایش دهید.
- رديف پنجم را مخفی (Hide) نماييد.
- در خانه C6 عبارت (©60) را وارد نماييد .
- عبارت نوشته شده در خانه D5 را تحت زاويه 65 درجه (Degrees) بچرخانید.
- قبل از ستون Date ستون جدیدی با عنوان age اضافه نموده و سن افراد را به ترتيب (از بالا به پايين) 20 ،19 ، 18، 17 در آن قرار دهید.
- در ليست ايجاد شده نام خانوادگي ali که hasani مي باشد وارد نشده است ، آن را تایپ نماييد .
- رنگ پس زمينه (Fill Color) خانه هاي C6:C13 را زرد (Yellow) و همچنين رنگ متن (Font color) آن را به آبي (Blue) تغيير دهید.
- در خانهK6 عبارت windows xp را تايپ نماييد.
- فونت (Font) خانههاي F2 تا G9 را به Verdena با (Size) اندازه 16 تغيير دهيد.
- Sheet3 را فعال نموده و خانههاي S4 تا T8 آن را انتخاب نماييد، سپس با استفاده از زبانه Border موجود در كادر Format cell یک کادر outline در اطراف اين خانهها ايجاد نماييد.
- رنگ (Color) عبارت Summer را كه در خانه E3 نوشته شده است را آبي (Blue) نموده سپس آن را ضخيم (Bold) نماييد.
- قالب (Format) خانههاي A6 تا B12 را با 3 رقم پس از اعشار به Number تغيير دهيد.
- قالب (format) خانههاي X2 تا X8 را به Percentage تغيير دهيد به طوریکه مقدار Decimal Places آن صفر باشد.
- محتواي خانههاي C2 تا D10 را وسطچين(Center) نماييد.
- عبارت "Microsoft Office Excel 2003" را در خانه B5 وارد نماييد.
- مقدار عمق(perspective) و بلندي(elevation) نمودار رسم شده را به 90 تغییر دهید.
- اعداد موجود در خانه های c3 تا c9 را از بالا به پایین به صورت صعودی (ascending) و f3 تا f9 را از بالا به پایین به صورت نزولی (descending) مرتب نمائید.
- کلیه کلمات 110 را به Office تغییر دهید(با استفاده از Replace).
- در لیست وارده، قیمت کل کتابها را با استفاده از فرمول مناسب محاسبه کرده و در ستون قیمت کل وارد کنید و در نهایت جمع کل را با استفاده از تابع در محل مشخص شده (d16) محاسبه نمائید. (محدوده اعداد تابع مجموع را از D6:D15 در نظر بگیرید)
- تنظیمات مربوط به تعداد ورقه (sheet)های موجود در صفحات کاری (worksheet) را به گونه ای تغییر دهید که هر صفحه کاری شامل 3 ورقه باشد.(از پنجره Options)
- از خانه A5 تا Z5 اعداد خانه ها را 52.5 تا 52.5 تا ،اضافه نمائید(با شروع از 1).
- برای خانه B11 یک توضیح (comment) ایجاد نموده و داخل آن واژه Excel را وارد نمائید.
- مقادیر خانه های A1 تا A50 را 7 تا 7 تا اضافه نمائید (با شروع از 3) .
- با استفاده از تنظیمات Option رنگ شبكه خطي صفحات کاربرگ (gridlines) را قرمز (Red) نمائید .
- رنگ زبانه (tab color) ورقه اول (Sheet1) را قرمز (Red) نمائید .
- برای ورقه اول (sheet1) عبارت Report را بعنوان سر صفحه وسط (Center section) و عبارت EndReport را بعنوان پا صفحه وسط (Center section)وارد نمائید.
- خانه های نقطه چین شده را به حالت اولیه در آورید به طوری که این خانه ها شبیه خانه های دیگر صفحه کاری شوند.
- علامت ضرب را از روی خانه B3 بردارید.
- قالب (format) شماره تلفنها و فکسهای داده شده را از حالت شماره (Number) به متن (Text) تغییر دهید.
- خانه های B1 تا G1 را تو پر (Bold) و رنگ (Color) آنها را قرمز (Red) کرده و خانه های A2 تا A5 را مورب (Italic) و رنگ (color) آنها را آبی (Blue) نمائید.
- بر اساس فرمول های داده شده مقدار جمع کالا و سود را برای هر کالا محاسبه کرده و در خانه های مربوطه وارد نمائید.
فرمول ها:
جمع کالا = قیمت ثابت + قیمت متغیر
سود = قیمت - (تخفیف + جمع کالا)
- میانگین اعداد موجود در ورقه اول (sheet1) را در خانه E13 محاسبه نمایید.(محدوده اعداد را خانه های A1:H9 در نظر بگیرید)
- حقوق دریافتی هر یک از کارمندان را با استفاده از فرمول
(مالیات بر درآمد - حقوق)
به دست آورده و در خانه های k4 تا k7 وارد نمائید.
- حقوق هر یک از کارمندان را در ضریب ثابت ضرب کرده و حاصل را در خانه های G4 تا G7 وارد کنید.
- خانه e5 را طوری تنظیم کنید که ضرب خانه های c5 و b8 و تقسیم آنها بر خانه e4 ، در آن ثبت شود.(بدون استفاده از پرانتز)
- در خانه E5 فرمول زیر را به ترتیب انجام دهید.
C5+B8-E4 (از پرانتز استفاده نکنید)
- نمودار میله ای (bar) اعداد داده شده را با حالت سه بعدي (clustered Bar with a 3D) رسم نمائید.(نمودار در حالت انتخاب شده باشد)
- حاشيه بالا (top) یا پائین (botton) صفحه کاری را با استفاده از تنظیمات کاغذ (page setup) تغییر دهید.
- نحوه چاپ صفحه كاري (worksheet) را به حالت عمودي (Portrait) تنظیم نمائید .
- با استفاده از تابع جمع اتوماتیک (Autosum) در خانه f14 ، جمع خانه های ستون f را بدست آورید.
- در خانه c14 با استفاده از تابع مناسب، گرد شده(Round)عدد 4.256 را تا یک رقم اعشار به دست آورید.
- با استفاده از تابع ، بزرگترین (max) عدد خانه های c4:c13 را در خانه c14 وارد کنید.
- از منوی View یکی از خانه ها را به حالت نمايش سفارشي (Custom View) تنظیم نمائید .
- خانه b5 از ورقه (sheet) را محو (Hidden) و قفل (Locked) نمائید .
- شكاف (split) افقی و عمودی ایجاد شده را پاک نمائید .
- ورقه اول (Sheet1) از صفحه کاری Excelquiz را به صفحه کاری Book منتقل نمائید . (برای انتخاب صفحات کاری می توانید از منوی Window استفاده کنید)
- ورقه اول (Sheet1) از صفحه کاری Excelquiz را تكثير (copy) كرده و به صفحه کاری Book اضافه (insert) نمائید. (برای انتخاب صفحات کاری می توانید از منوی Window استفاده کنید)
- ورقه Asghar را به بعد از ورقه Hasan منتقل نمائید.
- یک ورقه ( Sheet ) جدید بنام iran به صفحه كاري (worksheet) اضافه نموده (insert) و آن را بعد از ورقه سوم (Sheet3) قرار دهید.
- ورقه اول ( Sheet1 ) را به excel تغییر نام (Rename) دهید.
- نمودار داده شده از نوع (column) را به حالت دايره اي سه بعدي(Pie with a 3D) تغییر دهید.(نمودار در حالت انتخاب باشد)
- برای داده های وارد شده نمودار دایره ای از نوع ( Exploded pie with a 3_D) را ایجاد نمائید .
- مقیاس نمودار رسم شده را تغییر دهید.
(600=ماكزيمم(max) و 100=مينيمم(min))
- نمودار خطی اعداد وارد شده را رسم نمائید.(توجه کنید که نمودار خطی از نوع line ، مورد نظر است)
- با استفاده از پركردن خودكار ( Auto fill ) عدد داخل خانه d10 را تا d50 تکرار کنید.
- قالب بندی (format) خانه A1 کار برگ (WorkSheet) را به گونه ای تغییر دهید که نوع تاریخ آن از نوع 3/14 باشد و زبان(Local) آن را به انگلیسی آمریکایی ((English (United States) تغییر دهید.
- با استفاده از سبک درصد (سبک percent) فرمت عددی خانه های c3 تا c8 را تغییر دهید.
- اعداد موجود در خانه های c3 تا c9 را از بالا به پایین به صورت نزولی (descending) مرتب نمائید .
- فرمول داخل خانه b5 از ورقه اول (sheet1) را برش ( cut ) گرفته و در خانه b5 از ورقه دوم (sheet2) وارد (Paste) نمائید .
- محتویات خانه D5 را با استفاده از روش بریدن (Paste/Cut) وارد خانه G5 نمائید.
- سطر 5 را انتخاب کرده و یک سطر از صفحه کاری (WorkSheet) حذف (Delete) نمائید .
- سطر 5 را انتخاب کرده و یک سطر به صفحه کاری (WorkSheet) اضافه (Insert) نمائید .
- سایز کاغذ چاپ (Paper Size) را با استفاده از Page setup به A5 یا A3 تغییر دهید.
- مقدار عمق(perspective) نمودار رسم شده را به 80 و مقدار بلندی (elevation) آن را به 50 تغییر دهید .
- کلیه اعداد 12 را با 123 جایگزین نمائید. (با استفاده از Replace)
- کلیه کلمات ICDL QUIZ را با کلمه Excel جایگزین نمائید. (با استفاده از Replace)
- رنگ زمینه (Fill Color) خانه c5 را زرد (Yellow) و عبارت داخل آن را وسط چین (center) نمائید.
- نوع فونت (Font) خانه c5 را به Tahoma تغییر داده و رنگ (Color)عبارت داخل آن را آبی (Blue) نمائید.
- کل کار برگ (work sheet) را با یک کلیک انتخاب نمائید .
- یکی از ستونهای کاربرگ (WorkSheet) را با یک کلیک انتخاب (Select) نمائید .
- سه ستون از ستونهای صفحه کاری را به صورت کلی انتخاب نمایید.
- محدوده های خانه های c1: d10 را انتخاب (Select) نمائید .
- عبارت موجود در e5 را به حالت توپر ( bold ) و كج (italic) درآوريد .
- میانگین (Average) اعداد وارد شده در کاربرگ (worksheet) فوق را با استفاده از تابع، در خانه d8 محاسبه نمایید.
- در خانه های d3 و d4 و d5 و d6 و d7 به ترتیب اعداد 25 و 35 و 18 و 27 و 73 را وارد نموده و مجموع آنها را با استفاده از تابع جمع ( sum ) در خانه d8 محاسبه نمایید.
- بزرگنمای (Zoom) کار برگ (worksheet) را به 200% تغییر داده و نحوه چاپ کاربرگ را به صورت افقی (Landscape) تنظیم نمایید.
- در فرمول موجود در خانه h10 ، عمل تقسیم را به عمل ضرب تبدیل نمائید .
- 15% عدد موجود در خانه f10 را در خانه g10 محاسبه نمایید.
- در خانه های c5 و d9 و e3 اعداد 7 و 20 و 40 را وارد کرده و در خانه h1 خانه c5 را با e3 جمع و d9 را از آنها کم نمائید.(بدون استفاده از پرانتز و توابع)
- فرمول خانه f5 حاصل جمع سه خانه (c5 , d5 , e5) می باشد ،خانه d5 را از فرمول جمع حذف نمائید.
- در خانه c5 و e15 و h8 اعداد 10 و 2 و 13 را وارد کرده سپس در خانه a1 آنها را به ترتیب در هم ضرب نمائید.
- در خانه c5 و d5 و e5 به ترتیب اعداد 7 و 9 و 10 را وارد کنید سپس در خانه f5 آنها را با هم جمع نموده و در خانه g5 آنها را به ترتیب از سمت چپ از هم کم نمائید.(بدون استفاده از توابع)
- در خانه c7 عدد 22 و در خانه c8 عدد 5 را وارد کرده و تفریق آنها را در خانه c9 محاسبه نمائید.(بدون استفاده از توابع)
- فایل book.xls را از درایو c باز (open) نمائید .
- یک نوار ابزار سفارشی به نام full ایجاد کرده و دکمه باز كردن ( open ) و بريدن ( cut ) را در آن قرار دهید.
- یکی از دکمه های حذف شده در نوار ابزار استاندارد ( standard ) را نمایش دهید.
- نوار ابزار استاندارد ( standard ) را حذف نموده و یکی از دکمه های حذف شده در منوی (Formatting) را نمایش دهید.
- در خانه h7 عدد 2005 را وارد کرده و یکی از دکمه های نوار ابزار(Formatting) را حذف نمائید.
- در خانه c9 عبارت excel را وارد کرده و عبارات نوشته شده در خانه b10 را حذف نمائید.
- یک کار پوشه (workbook) جدید (New) ایجاد نموده و نوار ابزار استاندارد (standard) را حذف نمائید